Római vakáció

zenés előadás, magyar, 2013.

Értékelés:

9 szavazatból
Szerinted?

Egy örök klasszikus: a romantikus Audrey Hepburn - Gregory Peck film színpadon, Cole Porter dalokkal. Egy kicsiny ország trónörököse, Anna hercegnő hivatalos látogatásra érkezik Rómába. Vele utazik az udvar néhány szigorú képviselője, minden percét protokoll események töltik ki. A lány fellázad, és egy váratlan pillanatban megszökik, hogy felfedezze az Örök Várost. Persze azonnal nyomába szegődik a bulvársajtó, hogy szaftos pletykákkal szolgáljon a közönségnek. élükön az elszánt Joe Bradley, aki minden áron nagy sztorit akar szállítani megrendelőinek - ha kell, magába is bolondítja a hercegnőt. Felvétel indul... tessék!

A(z) Orlai Produkciós Iroda előadása

Bemutató időpontja:

2013. július 26., Orlai Produkciós Iroda

Stáblista

Hozzászólások

10/10
M41 2150 2014 nov. 10. - 21:52:12 10/10
Egyszerûen zseniális!!! :)
8/10
FElepHánt 2013 aug. 09. - 14:59:20 8/10
FeHér Elephánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu
RÓMAI VAKÁCIÓ Pelsõczy Réka Orlai Szentendrei Nyár
Személyes okból csak a félidõig néztük. De ennyi is biztos támpontul szolgál, az õszi budapesti bemutató szerfelett optimista beharangozásához. A hajdani csacska limonádét teljesen elfeledtük, így a szövegkönyvért maximális dicséreteinket zúdítjuk az átdolgozó, vagy inkább újraalkotó Zöldi Gergely-re. Helyszín a filmstúdió, ahol a történet, a párhuzamos játék üde fénytörésében zajlik.
Néhány mobil paraván, fürgén "díszletezõ", heveny-mozgású társulat, pregnáns tempójú, feszült iramú, lankadatlan intenzitású játék: Pelsõczy Réka rendezése a legkényesebb szakmai igényeket is felülmúlja. Épelméjû poénok, sziporkázó dialógus, intenzív jelenetváltások. Egy-egy szereplõ villanásnyi megjelenése kontrasztálja a szépen kidolgozott szituációkat.
A zene mindent visz! Nem véletlen, hogy Cole Porter melódiái örökéletûek, bizony a dalszerzéshez ilyen páratlan invenció kell, nem pedig a musical-giccs egészhangos öblögetései. Már a zseniális Nagy Dániel Viktor, akkor még asszisztensi táncos belépõje az ének,a zene, a játék és a mozgás fantasztikus egységét érvényesíti.
Márton András meggyõzõ profizmussal hozza sármos gentlemanjét, Hernádi Judit pedig, a szerep lehetõségeit messze meghaladva, süvítõ célratöréssel lubickol sajátos stílusában.
Laza, könnyed, fékezhetetlen: Szikszai Rémusz táncoskomikusi mivoltában új oldaláról mutatkozik be, ellenállhatatlan elánnal. Sajnos, Cseh Judit idegenül mozog a virtuóz színpadi akrobaták között, majdnem jó Tenki Réka, csak valamely beszorítottságait, erõlteté-
seit kellett volna a Nemzetiben hagynia.
Fekete Ernõ a teátrumi hõsök közül keveredett a zenésszínpad pezsgésébe, rágja a szavakat, megcsinálja, de nem éli a könnyed elegancia, a bohém nonsálansz gesztusait. Nem elég jó színésznek lenni, a zsúrfiús üde levegõsség igencsak hiányzik.
Csalhatatlan biztonsággal, percenként vált alakot, hét szerepet is bravúrosan abszolvál, de ha csak a suton gubbaszt a forgatókönyvbe mélyedve, mint elsõ asszisztens, a megkerülhetetlen színpadi jelenlét káprázatos aurája veszi körül. Van! Él! Delejez! Ha meg bejátssza
magát a képbe, elképesztõen táncol, fényes tenorján énekel, villanásnyi idõt sem hagyva az ötletek, gegek tûzijátékából való felocsúdásra: az maga a csoda, az elementáris tehetség lenyûgözõ cunamija. 7 epizód a Hetedik Hatványon: a Hétpróbás Nagy Dániel Viktor munkája az Évad Legígéretesebb Teljesítménye!
- És a második rész számunkra még csak most következik, Pelsõczy Réka briliáns rendezõi munkája minden bizonnyal a Belvárosi Színház-ban is az Orlai Produkció újabb szakmai- és közönség-sikere lészen!
2/10
Edmond Dantes 2013 júl. 27. - 23:55:59 2/10
Egy poros múzeumi film feltámasztására tett rossz és fölösleges kísérlet, bebújtatva egy suta keretjáték-félébe, mintha az egész cselekmény egy B kategóriájú film forgatása lenne. De ez egy C-kategóriájú színdarab, jobb sorsra érdemes és szerencsére jobb sorsú szereplõgárdával, Tenki Rékával és Fekete Ernõvel az élen. Rossz, csikorgó brettli.