Szecsuáni jólélek

színmű, magyar, 2004.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

"A határozatunk úgy szól: 'A világ megmaradhat jelenlegi állapotában, ha megfelelő számú jóember találtatik benne, ki emberhez méltó életre képes'."

Brecht színdarabjainak bemutatóját kiemelt figyelem övezi a szakma és a közönség részéről, Shakespeare-hez hasonlóan "kultuszszerzőnek" számít hazánkban. Míg "Vilmos mesterre" - a műfordítóknak köszönhetően - szinte nemzeti íróként tekintettek, addig Brecht saját színház-esztétikai modelljét kötelező érvényű dogmává merevítették. Talán ez lehet az oka, hogy a német alkotó műveinek bemutatóit előítéletszerű elvárások övezik.
Ezek az elvárások a hatvanas évekre voltak legfőképpen jellemzőek. Tény azonban, hogy Brecht darabjai magukon viselik a szerző színház-esztétikai kánonjának következményeit. Ilyenek például a cselekményvezetés esetleges hiányosságai, a figurák megíratlansága, a történetek befejezetlensége, valamint a dalbetétek, amelyek sok esetben - az operetthez hasonlóan - megállítják a cselekményt.

A dráma hősnője, a segítőkész Sen Te, egyszer csak vagyonhoz jut, kapitalista lesz, és rá kell jönnie, hogy ha jót akar, ahhoz akár kíméletlennek is kell lennie. De vajon akkor egyenesen az égből érkező három isten egyáltalán képes-e segíteni...? El kell gondolkodnunk: a hatalomgyakorlás és a messianizmus kérdésén!

A(z) Veszprémi Petőfi Színház előadása

Bemutató időpontja:

2004. december 18., Veszprémi Petőfi Színház

Stáblista

Hozzászólások