A Szkéné Színház Horváth Csaba koreográfus-rendező művészeti vezetésével, a Forte Társulattal közösen indít útjára Testversek címen egy költői sorozatot, mely a fizikai színház, a kötött improvizáció, a hangok, szavak, versek, és a test organikus összefonódásán alapul.
A szerelem a szexualitás esztétikája.
A tánc a test a lélek és a szellem mozgása.
A vers a lélek az elme és a szavak világának esztétikája.
A táncvers a szavak érzéki vágya a megtestesülésre.
A költészet, a vers és a tánc lényegénél fogva azonos tőről fakadó művészet. Egymást kiegészítő, egymásra ható, egymással szimbiotikus kapcsolatot kereső, egymást erősítő eseménysor. Érzéki lényegénél fogva a vers és a mozgás szimbiózisa- a szerelemmel rokon világot teremt.
A Szegény Zoli című táncos-színházi előadásban Pallag Zoltán, székesfehérvári származású, elsőkötetes kortárs költő versei kerülnek színpadi adaptációra. Pallag a verseiben egyes szám első személyben emlékezik vissza hét évig tartó párkapcsolatának különböző stádiumaira. Követve Pallag egoista és öniróniával teli hangvételét, az előadás címét a költő Szegény Zoli című verse adta... A vers, a tánc és a film műfajait egymás mellé rendelve, az abszatrakció irányába való haladás, a kivűlről befelé tartó építkezés, Zoli figurájának személysiégfejlődése jelenik meg a fizikai színház eszközeinek felhasználásával.
A(z) Forte Társulat előadása
Hozzászólások