Angol nyelvű előadás.
„Tózsa Mikolt a Freeszfe első Színház és performansz osztályának végzős hallgatója, vizsgamunkájának címe a mára politikai termékké lett keresztény-konzervatív ideológia egyik leggyakrabban hangoztatott szlogenjét idézi meg (Isten, haza, család). Az ezt zászlójára tűző rezsim nemcsak azzal járult hozzá az Isten, haza, konyha megszületéséhez, hogy a Freeszfe és a performansz-képzés a Színház- és Filmművészeti Egyetem erőszakos átszervezésének következtében jött létre, hanem prominens képviselőinek véleménye hangkulisszaként is megjelenik az előadásban. Ezek a nők helyét sokkal inkább elő- mintsem leíró közéleti eszmefuttatások háttérfóliaként szolgálnak a performer magánéleti
önreflexiójához. Mi marad egy kapcsolatból, amikor annak már vége? Mihez kezdjünk a tárgyi, nyelvi maradványaival, a testbe íródott emlékezetével? Kérdések, melyekről Tózsa Mikolt a nemzeti és a női identitás tárgyi manifesztációi között – néha a szó szoros értelmében – egyensúlyozva, a nézők bevonásával gondolkodik. Az Isten, haza, konyha egyszerre személyes és politikus, érzelmes és kritikus generációs látlelet a jelenről, amiben élünk.” Kricsfalusi Beatrix, kurátor
Fény: Szász Antal
Hang: Mózes Zoltán
Munkatársak: Oláh Tímea, Pestalits Benjamin
Mentorok: Goda Gábor, Hudi László, Czirák Ádám
Hozzászólások