Két alkalommal kerül sor Jianan Qu és társulatának táncos és performatív jegyeket egyaránt felvonultató előadására a Westkunst Ostkunst gyűjteményi kiállításhoz kapcsolódóan a Ludwig Múzeumban.
Az október 13-án és 14-én látható alkalmak során a kínai művész aktív és élő térré változtatja a múzeum kiállítótereit, s izgalmas kísérletet tesz arra, hogy újraértelmezze a megfigyelés szerepét, és új nézőpontokat mutasson a múzeumlátogatók, a képzőművészet, a kortárstánc és határterületei iránt érdeklődők számára.
"A múzeum a művészet és az ember találkozási pontja. Egy hely, ami arra szolgál, hogy a művészeti alkotásokat megfigyelhessük. De válhat-e ez a megfigyelés művészetté? Késztethet-e arra, hogy szembenézzünk egymással?"
Jianan Qu 2015 óta foglalkozik művészeti tereket kutató performance-ok létrehozásával. A Bécsben élő és alkotó kínai művész a műalkotásokat körbeölelő teret használja előadásaiban: a kiállított művek, a látogatók és a tér egymáshoz való viszonyát, folyamatosan változó interakcióját vizsgálja.
Válhat-e az alkotás megfigyelése önmagában művészetté? Mitől lesz a tér élő és kifejező? Hogyan tudjuk összekötni a teret és a műalkotásokat leíró szöveget? A koreográfus ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ művészetében. A tér újragondolása nem csupán elméleti, de vizuális és fizikai folyamat is egyben. A teoretikus kérdések művészeti úton való megválaszolásával Jianan Qu új utakat nyit a kortárs múzeumi kiállítótér, a "white cube" értelmezésében.
Jianan 10 fiatal művészből álló csapatával 2016 novembere óta dolgozik view/ers c. előadásán. Idén augusztusban ismét a budapesti Ludwig Múzeum vendégei voltak. A kínai művész ezúttal új szemlélettel, a nézőt a tér részének tekintve alkotta meg előadását.
A(z) Ludwig Múzeum (Művészetek Palotája) előadása
Hozzászólások