Ki vagy te és ki vagyok én?
Minden jó történet eleje és közepe és vége ez.
Ha megtudod, ki vagyok, az leszel-e, aki eddig voltál?
Ha megtudom, ki vagy az maradok-e, aki voltam?
Mi lesz Veled?
Mi lesz velem?
Mi lesz velünk?
Nevess, mikor sírni kellene.
Sírj, ha már mindenen nevetni kell.
A kávé jó. A káposzta jó. Az uborka is.
A cigaretta is. A bor is.
Te is jó vagy.
Én is.
Szeretlek.
Szeretsz.
Nevetünk. Ez is jó. (Telihay Péter)
"A Vízkereszt (1601) a Shakespeare-komédiák sorában az utolsó felszabadult és vidám darab, gyűjteménye, szintézise mindannak, amit Shakespeare addigi vígjátékaiban kipróbált és sikerre vitt. Az arisztokrata szereplők kifinomult, érzelemteli nyelvezete révén a Vízkereszt a komédiák közül a legköltőibb és a legzeneibb, az érzelmek lírai hangvételű kifejezése ebben a darabban magasabb szintre jut, mint Shakespeare bármely korábbi művében. Ez a nyers komédia valóban színpadszerű, népszerű, négyszáz éve folyamatosan "telt házat csinál", és az arisztokrata karakterek fennkölt világát egy vaskosabb történettel ellensúlyozza, amely egyben a darab társadalomképét is árnyalja. Számos elemző szerint figyelemre méltó a romantikus vígjáték és a féktelen komédia merész kombinációja. A Vízkereszt 1879-es magyarországi ősbemutatója óta folyamatos népszerűségnek örvend, komédiát kedvelő korunk így joggal kérhetné számon, hogy a darab első elfogadható fordítása miért csak későn, az 1870-es években készült el." (Szele Bálint)
A(z) Gyulai Várszínház előadása
Hozzászólások