Uzgin Üver

Értékelés:

3 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

3 szavazatból
Szerinted?

Megalakulása: 1991



A zenekar 1991 tavaszán alakult Kecskeméten. A név egy mongol eredetű helységnév, ahol ősi, kultikus temetkezési területet tártak fel. Zenei célkitűzésük a kezdetektől, hogy különböző népzenéket kiindulópontnak tekintve, a régi és modern hangszereket, hangzásokat és technikákat felhasználva, egyéni zenei világot alakítsanak ki.



Tagok:

Farkas Marcsi - hegedű, ének

Homoki Péter - gitár, elektronika, ütősök, hangfelvétel, ének

Majoros Gyula - klarinét, furulyák, duda, zurna, doromb, ének

Szilágyi Áron - doromb

Almási Krisztián - dobok



Lemezek:

Uzgin Üver (1995)

Uzgin Üver (1999)

Báb/Színház/Zene (2002)

Vörös Rébék (2004)

Vörös ReWorkz (2005)

Hozzászólások

9/10
Nótárius 2019 okt. 02. - 01:37:59 9/10
A zenekar budapesti koncertjén mintha minden egyben lett lett volna a különleges élményhez, de valahogy mégis hullámzó teljességű volt. Pedig nagyon is a kedvemre való a zenéjük távoli tájakat idéző varázsos hangzásvilága. Mi lehetett a probléma? Egyrészt a keleti zenéhez szerintem nem illő túlhangosítás és a dob túlzott előtérbetolása. Másrészt az egyes számok sem voltak kompozíciósan, igazán jól lezárva, mert nem mindig volt egyértelmű, hogy mikor lett végük. Ezért aztán néhányszor tanácstalanul néztünk a zenekarra és egymásra, hogy tényleg vége van- e. Máskor meg, mintha szünet kellett volna hogy legyen, de miután elhallgatott a zene és a közönség tanácstalansága miatt nem lett taps; kissé bizonytalan indítással tovább játszottak. Egyébként még a szinpadi jelenlétükben és a nézőkkel való kommunikációjukban is volt valamelyes tétovaság. Számomra a legerősebb hatásúnak az utolsó számuk bizonyult, melyet Polnauer Flóra vendégénekes szuggesztív egyénisége és énekhangja tett emlékezetessé. Összességében: ahhoz képest, hogy mennyi energiát és tehetséget vetettek bele, azon az esten "szegényebb lett az aratás";
ezért 8/10-re értékelem.
9/10
Nótárius 2019 okt. 02. - 01:08:41 9/10
Az együttes "egyaránt nyitott a kelet-európai, a balkáni, a török, a perzsa és az örmény dallamok iránt, és a népzene mellett a jazz, a rock és az elektronikus tánczenék világában is otthonos. Legújabb, Patak című lemeze az európai világzenei rádiósok listáján is előkelő helyen szerepel."