Még mindig nem vagyok benne biztos, hogy ez szép és jó lesz. Túl nagy falat, hogy technikailag megugorható legyen.
A hét híre, hogy kijött a Squid Game, azaz Nyerd meg az életed második évadának mini kedvcsinálója. És erre még rádobták a mega breakinget, hogy a Netflix tényleg megcsinálja a Squid Game realityt. Elsőre ez tök jó hír, de azért vannak fenntartásaim.
Egyrészt nem állítom, hogy a Netflix olvassa ezt a blogot, és ellopta az ötletemet, de én is azt írtam, hogy itt brutális nagy pénznyereménynek kell lennie, hogy egy ilyenbe elmenjen szerepelni az ember. Igaz, hogy ezt a magyar - hamvába halt - ötlettel kapcsolatban írtam, hogy itt 1 milliárd forint körüli nyeremény kell, mert azért már tényleg tömegével fognak jelentkezni az emberek. Na, a Netflix bedobta a 4,56 millió dolláros lóvét, ami több is, mint 1 milliárd forint. Ezért kell majd küzdeni, ez tök oké. Még az is benne van, hogy a játékra jelentkezőket nem avatják be a castingon, hogy végül melyik show-ba jutottak be. Csináltak már ilyet a Too Hot To Handle, azaz az Ellenállhatatlan kísértés második és harmadik évadában is, hogy a szereplőknek azt mondták, egy párkereső műsorba jöttek, majd kiderült, hogy ez A Nagy Önmegtartóztató Show.
A pénzt illetően a motiváció szempontjából rendben van már most a Squid Game reality. Abban is biztos vagyok, hogy a játékok nagyon látványosak lesznek. Egy baj van itt, de az óriási: a reality. A Squid Game azért volt jó műsor, mert be tudta mutatni abból a 456 játékosból azt a néhányat, akinek a története érdekes és izgalmas. És ne felejtsük el, hogy az egész meg volt írva. De oké, legyen az, hogy az élet jobb forgatókönyvet ír. Ez még igaz is lehet. Viszont az élet nem tud olyan szép képbeállításokat komponálni spontán, ami aztán majd a képernyőn is jól néz ki.
Tegyük fel, hogy leforog az egész reality, a készítők tudják, hogy mik voltak a nagy sztorik, kiket kell kiemelni az epizódokban. Elkezdik így építeni a történetet, megvágni a nyersanyagot és kész. A tévézés történetében még nem volt példa ekkora emberanyaggal dolgozó valóságshow-ra. Tehát technikailag egyelőre nagyon nehéz elképzelni, hogy ezt hogyan lehet úgy megvalósítani, hogy szép és igényes legyen. És itt a szépen és az igényesen elég nagy hangsúly van. Mert szarul felvenni egyszerű. Ahhoz, hogy ez menő legyen, ahhoz mindent be kell drótozni, mikrofonozni, kamerázni, hogy utómunkán lehessen miből dolgozni.
Amikor már fogynak az emberek, akkor egyszerűbb lesz, akkor már lehet nagyobb kamerákkal, operatőrökkel, kameramanokkal dolgozni, de ehhez az kell, hogy kb 50-re csökkenjen a versenyzők száma. Még akkor is óriási stábra lenne szükség. Nem lehetetlen, de óriási vállalkozás, az fix.
Na mindegy. Merész vállalkozás! Sok sikert a Netflixnek, mert amúgy benne van, hogy ez lesz minden idők legnagyszabásúbb valóságshow-ja. A sikerhez és a nézettséghez az kell, hogy jó legyen a sztori. De lehet, hogy valamivel nem számolt a Netflix, hogy a Squid Game valójában nem egy reality volt, hanem egy játék. Egy olyan játék, aminek igazából csak az a maréknyi ember volt a nézője, az állati maszk mögé bújt VIP-k. Nyilván nem 10 ember fogja nézni ezt, mert a mezei akadálypályán végigszaladó embereket mutogató show-kat is rommá nézik az emberek.
Az egész azon fog múlni, hogy mennyi mindent kell megtenniük a játékosoknak a fődíjért, hogy mekkora áldozatot kell hozniuk a több mint 1 milliárd forint értékű pénznyereményért.
Ide izmos dráma kell, tragédia, sírás!