Mi érdekelte a gyerekeket idén nyáron a weben?

Egy új Kaspersky Safe Kids kutatás azt vizsgálta, milyen online tartalmak iránt érdeklődtek a gyerekek 2021 nyarán. Ezúttal a TikTok megelőzte a WhatsAppot, és az élre ugrott azok között az alkalmazások között, amelyek előtt a gyerekek a legtöbb időt töltötték.

A nyár a legjobb időszak a kikapcsolódásra és a szórakozásra, hiszen nincs iskola, nincsenek órák, és nincsenek házi feladatok. Ilyenkor a gyerekeknek több idejük van a különféle tartalmak fogyasztására, a bloggerekre, az online játékokra és a barátokkal való chatelésre. A Kaspersky a Safe Kids alkalmazásának használói által önként rendelkezésre bocsátott névtelenített adatok (pl. keresési kérések), valamint a legnépszerűbb androidos alkalmazás- és weboldal-kategóriák elemzésével vizsgálta, miként változtak a gyerekek érdeklődési körei és igényei 2021 nyarán.

Az androidos eszközöket használó gyerekek a YouTube-on töltötték a legtöbb időt (32,9 százalék).

Az idén nyáron a TikTok (19 százalék) megelőzte a WhatsAppot (16 százalék), ami így a harmadik helyre szorult.

Ezzel megtört a 2020 novembere és 2021 áprilisa között megfigyelt trend, amikor is a TikTok részesedése 14,9, a WhatsAppé pedig 18,1 százalék volt.

Forrás: Sean Gallup / Getty Images


A gyerekeket leginkább a videók és a YouTube érdekelte: ezen belül is főleg a videójátékokkal kapcsolatos tartalmakra kerestek rá (32,3 százalék). A másik fő trendet a zene jelentette a gyerekek körében. A YouTube-on végzett internetes keresések csaknem ötöde (18,4 százaléka) előadókra és klipekre irányult. A nyár legnépszerűbb slágere a Masked Wolf Astronaut In The Ocean című száma volt, a legközkedveltebb előadók pedig Ariana Grande és Lil Nas X lettek.

Érdekesség, hogy

az Eurovíziós Dalfesztivál is népszerűnek bizonyult a gyerekek és a kamaszok körében.

A fesztivál idei győztese, az olasz Måneskin együttes a világ egyik legnépszerűbb tinibandája lett. A gyerekek a YouTube-on az ő számaikra kerestek rá a legtöbbször.

„A kutatásból kiderült, hogy a gyerekek nem annyira gyakran változtatnak a preferenciáikon, és továbbra is ugyanazt a fajta tartalmat nézik, csak a fő karakterek változnak.

A BTS-t például felváltotta az olasz Måneskin rockegyüttes, a Friday Night Funkin’ nevű játék pedig megelőzte az Among Ust. A számokból az is jól látszik, hogy a mai kor gyerekeit jobban érdekli a zene, mint a sportok. Még az olyan nagyszabású események, mint a labdarúgó Európa-bajnokság vagy a tokiói olimpia sem keltették fel az érdeklődésüket” – fejtette ki Tóth Árpád, a Kaspersky magyarországi igazgatója.

Hogy a gyerekeket pozitív élmények érjék az online térben, a Kaspersky azt javasolja, hogy a szülők

  • böngésszenek és tanuljanak a gyerekkel együtt. Nézzék meg, hol töltik a gyerekek az idejüket az online térben, és vizsgálják meg, hogyan lehet a legjobban gondoskodni a biztonságukról!
  • vegyék fontolóra a szülői felügyeleti alkalmazások letöltését, és beszéljék meg ezt a kérdést a gyerekkel is: magyarázzák el neki, miként működnek ezek az alkalmazások, és miért szükségesek ahhoz, hogy a gyermek biztonságban legyen az online térben!
  • fordítsanak több időt arra, hogy megbeszéljék a gyermekekkel az online biztonsági intézkedéseket. Mondják el a gyerekeknek, hogy mi az, amit semmilyen körülmények között nem szabad közzétenni az interneten, és miért.


(via Grayling PR)