Talán már nem is thriller, ami ennyire unalmas.
A thriller műfaji megnevezés az angol “thrill” szóból ered, aminek jelentése: borzongás. Szóval ez az alap, amit elvárunk a zsánertől, hogy borzongasson, az, hogy csavaros, neadjisten következetes legyen, az már csak ezután jön. De vannak olyan, magukat thrillernek nevező filmek, amik még a minimumot sem tudják teljesíteni, vagyis semmifajta borzongást, izgalmat nem tartalmaznak. Íme hét elképesztően vacak mozgókép, ami thriller akart lenni, de egy fikarcnyi izgalom sincs benne.
Tudom, ki ölt meg (2007)
PORT: 6.2
Rotten Tomatoes: 9%
A Lindsay Lohan főszereplésével készült film papíron kifejezetten ígéretes: Aubrey Fleminget elrabolja egy szadista sorozatgyilkos, és amikor a rendőrség már lemondott róla, és úgy gondolják, halott, az eszméletlen lányra rátalálnak az út mentén. Aubreyt kegyetlenül megkínozták, de életben maradt, ám a lényeg csak ezután jön: amikor felébred a kórházban, fogalma sincs arról, hogy ki az az Aubrey Fleming, és azt állítja, hogy ő egy sztriptíztáncosnő, akit Dakota Mossnak hívnak. Ez azért érdekesen hangzik, ám sajnos cseppet sem az: a sztori minden kreativitást mellőz, de a legnagyobb baj a főszereplővel van.
Ez egy eléggé összetett szerep, hiszen egy személyiségváltozáson átesett nőt – tulajdonképpen két nőt – kell eljátszani, amit Lindsay Lohan egy fikarcnyit sem tud megugrani,
így az egész koncepció inkább idegesítő, mint izgalmas.
Oldboy (2013)
PORT: 6.6
Rotten Tomatoes: 39%
Nyilván nem Park Chan-wook 2003-as filmjéről van szó, hanem annak tíz évvel későbbi remake-jéről, amit Spike Lee rendezett. Őt azért alapvetően szeretjük, hiszen ott van Az utolsó éjjel (2002), a Malcolm X (1992), és A belső ember (2006) is egész jól sikerült. Az Oldboy egyik legnagyobb problémája, hogy érthetetlen, miért nyúl hozzá egyáltalán bárki a 2000-es évek egyik legzseniálisabb thrilleréhez, amelyben nemcsak egy erős rejtély, de egy olyan fordulat is van, ami falhoz vág, mint a váltóáram. A kilencvenes évek elején játszódó sztori főszereplője egy reklámügynök, Joe (Josh Brolin), aki egy átpiált éjszaka után egy hotelszobában ébred. A következő húsz évet itt tölti bezárva, miközben alapvető ellátmányt kap, és értesül arról, hogy volt feleségét meggyilkolták és ő a fő gyanúsított. Joe-nak fogalma sincs, kik és miért tartják fogva, de bosszúra szomjazik, amit be is vált, amikor egyszer csak kiengedik. Az Oldboy persze ennél jóval rétegzettebb, ám ebből már semmi sem jön át remake-ben, ráadásul egy ilyen vállalkozás szinte tuti bukás, már csak a hipermagas nézői elvárások miatt is.
Transzcendens (2014)
PORT: 6.8
Rotten Tomatoes: 19%
Több mint tíz éve mutatták be Wally Pfister rendezői debütálását, aki tulajdonképpen Christopher Nolan állandó operatőre, és olyan filmeken dolgozott együtt a rendezővel, mint az Álmatlanság (2002), az Eredet (2010), A tökéletes trükk (2006), és A sötét lovag-trilógia – ám feszültségteremtést nem sikerült tanulni tőle. Transzcendens máig aktuális témával, a mesterséges intelligenciával foglalkozik, de cseppet sem időtálló film. Hiába a remek szereplőgárda (Johnny Depp, Cillian Murphy, Morgan Freeman), a film pocsék.
A digitalizált emberi tudat sem valami új és izgalmas felvetés, de ha túllendülünk ezen, akkor némi egyediséggel fel lehetett turbózni, ám ennek nyoma sincs,
ahogy feszültségnek és úgy általában bármi érdekes történésnek sem.
Az egészség ellenszere (2016)
PORT: 6.9
Rotten Tomatoes: 42%
A munkamániás fiatal tőzsdeügynök, Lockhart (Dane DeHaan) különös megbízást kap, amikor a vezérigazgató nem tér vissza az alpesi gyógyfürdőből: őt küldik utána, hogy nézze meg, mi történhetett. Bár ő nem gyógyulni megy, hanem a főnökéért, őt is betegséggel diagnosztizálják, és ott marasztalják a furcsa intézet falai közt.
A sötét és bizarr egészségügyi thrillernek látszó film kifejezetten csábító, de sajnos cseppet sem váltja be azokat az ígéreteket, amiket egy ilyen alkotástól elvárnánk.
Gore Verbinski rendező a szépen komponált jeleneteiről ismert, amiből itt sincs hiány, ám ezek egyáltalán nincsenek feltöltve tartalommal – ellentétben A Karib-tenger kalózaival (2003) vagy épp A kör 2002-es remake-jéval, ami iskolapéldája annak, hogyan kell feldolgozást készíteni. Kár, hogy Az egészség ellenszere ezeknek a nyomába sem ér.
Sötét bűnök (2016)
PORT: 7.7
Rotten Tomatoes: 0%
Jaj, szegény Jim Carrey, újra és újra megpróbálkozik valami thrillerrel, hogy aztán jól belebukjon. Ott volt ugye 2002-ben A 23-as szám, aztán 2016-ban a Sötét bűnök, de az sem lett sokkal jobb. Tadek (Carrey) egy megoldatlan gyilkosság ügyében nyomoz, amikor egy könyvben hasonló esetről olvas. Amellett, hogy ez egy elég klisés sztorinak hangzik, ki kell emelni, hogy valós események ihlették, így már azért jóval érdekesebb. Ahogy az is érdekes, hogy meghagyták az eredeti, lengyelországi helyszínt, viszont Carrey-t tették meg főszereplőnek, ami több kérdést is felvet.
- Kapásból, akkor miért nem lett a helyszín az Egyesült Államok?
- Vagy miért nem lengyel színészekkel forgatták le a filmet?
- És miért beszél mindenki angolul Lengyelországban, és nem az anyanyelvén?
Azért a nulla százalék a Rotten Tomatoes-on nem véletlen.
Ellenpéldák

Eltűnt személyek, tárgyalótermi krimik és Hitchcock ihlette bűnügyek.
Lássuk!
Hóember (2017)
PORT: 5.5
Rotten Tomatoes: 7%
Korunk egyik legkiválóbb norvég krimi írója Jo Nesbø, a népszerű nyomozó, Harry Hole megteremtője, aki eddig összesen tizenhárom regényben szerepelt, de egyetlen tisztességes filmadaptációt sem sikerült készíteni belőle. A Hóembert hatalmas várakozás előzte meg, és Michael Fassbender is jó választásnak tűnt a szerepre. Sajnos azonban a film
mindent nélkülöz, ami egy jó skandináv krimi erénye, sőt, még egyszerű thrillerként is siralmas.
Ráadásul a Hóember a sorozat hetedik könyve, és több olyan szereplőt is behoz, akinek elég markáns előtörténete van, de ez ebből a sztoriból nem derül ki – a gyilkos kiléte azért üt nagyot, mert nem itt tűnik fel először. A rendező, Tomas Alfredson azzal magyarázta a katasztrofális végeredményt, hogy alig volt idő az előkészületekre és a gyártásra, valamint a nagy kapkodásban elfelejtették leforgatni a forgatókönyv 15 százalékát. Ez azért elég érdekes kifogás, érdekesebb, mint a filmbeli sorozatgyilkosság.
Mélyvíz (2022)
PORT: 6.4
Rotten Tomatoes: 35%
Ana de Armas és Ben Affleck thrillere egy érdekes házastársi kapcsolatot állít középpontba: Melinda (Armas) és Vic ( Affleck) kényelmes fényűző életet él, ám a lány előszeretettel randizik másokkal, ami a férfinak egyre kevésbé tetszik. A szimbolikája tökéletesen tükrözi annak minőségét:
Vic hobbija a csigatenyésztés, és a film is pont olyan lassan cammog, mint a csigák – a két és fél órás játékidő pedig már kifejezetten kínzás.
Mélyvíz helyett meg csak sekélyes sztorit kapunk, pedig egy izgalmas erotikus thrillert ígértek, de ez a műfaj sajnos már jó ideje nehézségekkel küzd.
(via Collider)