Hollywoodban tucatjával készülnek a filmek, amelyek arról szólnak, hogy miért nem találjuk meg az igazit, holott az illető ott van a szemünk előtt. A csábítás elmélete e műfaj újabb darabja, biológiai okokra hivatkozva próbál választ találni a jelenségre, ám nem derül ki belőle semmi különös - erôteljes ámításnak minôsül.
Jane egy talkshow munkatársa. Szép napon új producer érkezik a műsorhoz a jóképű Ray személyében. Hamarosan fellángol köztük a szerelem, ám mivel Ray nem hajlandó közös otthonba költözni, szakítanak. Jane az összeköltözés
reményében eladta saját lakását, ezért a másik producer, a szoknyavadász Eddie egyik szobájába költözik, mivel a romantika-ateizmusban szenvedő férfi úgyis lakótársat keresett. Jane tanulmányozni kezdi a hím állatok viselkedését, s kidolgozza az úgynevezett új tehén-elméletet, melynek lényege, hogy egy bika csak egyszer hágja meg a csorda teheneit, az aktus után többet nem hajlandó, mert újabb és újabb tehénre vágyik.
Meglátása szerint mindez tökéletesen igaz a férfiakra is, s egy magazinban álnéven egy tudósnő álarcát felöltve publikálja is ezen tételeit. Ezek után persze mindenki a tudósnőt akarja megszólaltatni, így főnöke, a talkshow vezetője is. Jane-t emellett újabb érzelmi sokk is éri: Ray nem egy új tehén miatt hagyta el őt, hanem régi barátnőjéhez tért vissza - a teóriája tehát nem állja meg a helyét. Mihez kezdjen most?
A lehetőségek száma elméletileg végtelen, de akad e fórum olvasói között akár csak egy is, aki nem tudja méghozzá halálpontosan , mi is fog történni? Őszintén szólva kétlem, ám hogy könnyebb legyen az élet, tegyünk egy kísérletet:
1)Ön szerint kit választ Jane a film végére?
a) a főnökét, Diane-t (5 pont)
b) korábbi szerelmét, Ray-t (3 pont)
c) lakótársát, Eddie-t (1 pont)
2) Ön szerint mit tesz Jane, mikor Diane meghívja a tudósnőt a stúdiójába?
a) lánycsapatot alapít Pom-Pom Girls néven, és hogy minél távolabb kerüljön Diane-től, Erica C. elôzenekaraként eljön fellépni a Kisstadionba (5 pont)
b) Felbéreli a nagynénjét, hogy a tudósnő szerepében jelenjen meg a talkshow-ban, és szégyenítse meg Diane-t, amiért eddig elnyomta őt, azaz Jane-t a munkában (3 pont)
c) felmegy a színpadra, és töredelmes beismerő vallomást tesz, és kijelenti, hogy elmélete helytelen volt, valójában
csak saját csalódását akarta leplezni az egésszel (1 pont)
3. Ön szerint mi lesz a film utolsó jelenete?
a) Jane szíve választottjával közösen megírja az Állatságaink, Marhák lennénk, amiért egymást választottuk? című könyvet, majd úgy dönt, hogy mégis inkább a sarki henteslegényhez megy hozzá, ő jobban ismeri az állatokat (5 pont)
b) Szerelmét feltrancsírozza egy szabálytalanul közlekedő távolsági busz, közvetlenül az után, hogy felfedték egymás előtt érzéseiket (3 pont)
c) Csókolózva állnak a nyílt utcán, egy tehénplakát mellett (1 pont)
Az értékelésbôl minden kiderül:
10 pont fölött: Igen élénk fantáziával rendelkezik, ám a romantikus vígjátékoknak nevezett filmekhez semmi érzéke. Fizessen elő néhány női magazinra, nézzen végig legalább egy latin-amerikai szappanoparát, utána próbálja meg újra!
6 és 10 pont között: Közel járt a megoldáshoz, büszke lehet magára! Ám mivel sejtései inkább ösztönösek, semmint saját tapasztalatain alapulnak, javasoljuk, hogy vállaljon munkát egy olyan helyen, ahol sok hölgy fordul meg - fodrászszalon, pudlikutya-drogéria, női napozó - így testközelből szerezhet olyan információkat, melyeket kiindulási alapként használhat a kérdések megválaszolásához.
3 és 5 pont között: Gratulálunk! Igaz ugyan, hogy képzelőereje meglehetősen csekély, s semmi hajlama a sablonoktól való eltérésre, ám ha esetleg írásra adná a fejét (tudja: szavak egy papíron, melyek mondatokká és
bekezdésekké formálódnak, mi több, még értelmük is van) nagy esélye van arra, hogy Hollywood megveszi valamelyik forgatókönyvét a romantikus vígjáték kategóriában.
De vigyázzon: ha azokat a fordulatokat alkalmazná, melyeket válaszként megjelölt, nagy valószínűséggel plágium miatt pert fognak indítani maga ellen, szóról szóra megegyeznek ugyanis egy roppant eredeti, roppant szórakoztató, sztárokkal telezsúfolt, tökéletesen üres és felesleges celluloid-, pénz- és időpocsékolásban történtekkel, amely a csábítás elmélete címmel fut a mozikban, és amit valamely különös oknál fogva nem átallottak romantikus komédiaként a műsorra tűzni.