Elmesélte azt is, hogyan dolgozták ki a T-1000-es folyékony fémes külsejét, és mivel vette rá Linda Hamiltont a visszatérésre.
Július 1-én volt 30 éve, hogy bemutatták a Terminátor 2. - Az ítélet napját, ennek apropóján a The Ringer újságírói készítettek egy monumentális visszaemlékezést James Cameron részvételével. A rendező többek közt azt is elárulta, hogy Sarah Connor tízéves fiának, John Connornak a karakterét egy ecstasy trip alatt találta ki.
"Emlékszem, egyszer az E-től beállva jegyzetelgettem a Terminátorhoz, és beugrott az a Sting dal, amelyben az van, hogy „Remélem az oroszok is szeretik a gyerekeiket”, és arra gondoltam, hogy
a nukleáris háború annyira ellentétes az élettel magával. És innen jött a gyerek ötlete.”
Ebből az is kiderül, hogy John karakterét viszonylag későn teremtette meg Cameron, a Robert Patrick által alakított T-1000 viszont már kezdettől megvolt. Abban a pillanatban, hogy a Fox stúdió a folytatás felől kezdett érdeklődni, a rendező megkereste az ILM nevű VFX-cég illetékesét, hogy megtudja, megvalósítható-e technikailag egy folyékony fémből álló karakter. A lehetséges megoldást maga Cameron vetette fel, az ő ötlete volt, hogy A mélység titkához kidolgozott, víz alatt élő lényt kellene továbbfejleszteni, csak fémes formában, így a tükröződés nem okozna problémát.
Mikor sikerrel jártak, a Fox egyik fejese így kommentálta: „Ki gondolta volna, hogy csináltunk egy 60 milliós filmet, ami csak egy demo volt a Terminátor 2-höz?” – utalva ezzel arra, hogy A mélység titka a büdzséjét is alig hozta vissza.
Cameron arról is mesélt, hogy Linda Hamilton nélkül semmiképp sem akarta elkészíteni a folytatást, és ezt a színésznővel is közölte, rábízva, hogy visszatér-e. Hamilton válasza az volt, hogy elméletben benne van a második részben, de csak akkor, ha megőrül kicsit a karakter. A rendező visszakérdezett, hogy mennyire akar őrült lenni, annyira, mint aki zárt osztályon van?
Naná, hadd játsszam el az őrültet. Engedd, hogy bekattanjak!”,
Cameron pedig engedte, és a többi már (film)történelem.
via: IndieWire