Dobó Kata vagyok, a B-filmek királynője!

A Hollywoodot is megjárt színésznő forgatott Dolph Lundgrennel és Steven Segallal, a Rollerballban pedig latexruhás gladiátort alakított.

Az egyik legismertebb magyar színésznőnk, Dobó Kata az 1996-os A miniszter félrelép sikere után Hollywoodban is szerencsét próbált (tegyük azért gyorsan hozzá: Andy Vajna segítségével), hogy aztán 10 évvel később a Csak szex és más semmi és a Szabadság, szerelem miatt megint az ország kedvence legyen. A színésznő amerikai haknikörútját nem sokra tartják az eltartott kisujjal távkapcsolóért nyúló filmsznobok, pedig pompás B-filmeket forgatott, a műfaj legnagyobb sztárjaival.

Feltűnt Dolph Lundgren oldalán a Túlélésből jelesben, Steven Seagal feleségét alakította A professzorban, a Rollerball - Könyörtelen játékban egy bőrcuccban domborító, futurisztikus gladiátort játszott, olyan sztárok mellett, mint Jean Reno, Rebecca Romijn, a rapper LL Cool J, és az Amerikai pitével éppen a csúcsra ért, azóta viszont eltűnt Chris Klein. A 2002-es Rollerballt főleg három dolog miatt szeretik a férfi nézők:

1. Rebecca Romijn egy szuperdögös amazon

2. Pink Mad Max-szerkós énekesként cameózik

3. Dobó Kata levetkőzik az öltözőben!

Jean Reno, Rebecca Romijn és Pink mellett a film rendezője is egy igazi nagyágyú volt: John McTiernan, aki a Rollerball előtt olyan emlékezetes blockbustereket forgatott, mint a Die Hard első és harmadik része, a Predátor, Az utolsó akcióhős, a 13. harcos és a Vadászat a Vörös Októberre. A Rollerball egyébként az 1975-ös, James Caan-féle Rollerball remake-je volt, az pedig egy sci-fi regény adaptációja. A történet szinte itt is szóról szóra ugyanaz, ami az összes disztópikus sci-finél: a nem túl távoli jövőben nincstelenek millió számára jelenti az egyetlen szórakozási lehetőséget egy véres gladiátorjátékra emlékeztető, új sport, aminek az árnyékában dúsgazdag gonosztevők űzik a maguk kis piszkos játékait. Itt ez egy görkorcsolyás-motoros labdajáték áll a középpontban, amiben a fizikai harc is megengedett, de hasonló futurisztikus halálshow köré épült fel Rutger Hauertől A hősök vére, Stallonétól a Dath Race 2000 és Schwarzenegger Menekülő embere is. Sőt, a mai tinik kedvencének számító Az éhezők viadala is lényegében ugyanezt a műfajt vitte tovább.

A látványos akciójelenetekhez szokott McTiernannak viszont nem tetszett a Rollerball eredeti forgatókönyve, mert az a háttérben megbúvó konspirációkra helyezve a hangsúlyt, ezért átíratta, és több látványos arénaharcot kért bele, mielőtt elkezdte volna a forgatást. A végeredmény viszont annyira brutális lett, hogy az MGM a véres, csonttörő összecsapásokat, és a vörös sisakos játékosok (Rebecca Romijn és Chris Klein) közti vad szexjeleneteket is megvágta, hogy beférjenek az amerikia PG-13-as korhatárba. Így viszont a vágások után megmaradt, vérszegény akció és buta sztori már nem tetszett az MGM tesztközönségének, a stúdió pedig össze-vissza kapkodva, folyamatos pótforgatásokra és újravágásokra kötelezte McTiernant, aki végül teljesen eltávolodott a film eredeti szellemiségétől.

A sok variálás természetesen nem tett jót a 70 milliós költségvetésből leforgatott filmnek: mindössze 25,9 milliós bevételt termelt a pénztáraknál, a kritikusok pedig darabokra szedték. McTiernannak derékba törte a karrierjét (azóta sem forgatott semmi értékelhetőt), szegény Dobó Katánkat pedig végérvényesen bebetonozta Hollywoodban a B-filmes cicababák közé, ami miatt inkább hazaköltözött. Viszont a szórakoztatóan béna B-filmek rajongói egy újabb pompás sci-fivel gazdagodtak!