A Los Angelesben székelő Academy of Television Arts & Sciences (ATAS) 1949 óta osztja ki a megfelelőnek ítélt tévés produkciók számára az Emmy-díjakat, összhangban a filmeknek járó Oscarral, a színházi szakmának járó Tony-val és a zenés Grammy-vel, és akárcsak a többi díjnak, ennek is megvan a maga története.
Az ATAS ügyes PR-fogásként hozta létre annak idején a díjat, amely egy szárnyas nőalakot ábrázol, aki egy atomot tart kezében – a szárny a művészetet, az atom a tudományt hivatott szimbolizálni. A szobrocskát 47 elutasított pályázati munka után végül ironikus módon egy televízió-mérnök, Louis McManus formázta meg, saját feleségét használva modellként – és már csak a név hiányzott
Az első verzió Syd Cassydhez fűződik, az ATAS alapítója az Ike nevet javasolta, amely szakmai körökben a korai tévékészülékek képcsövének beceneve volt – ám ugyanúgy hívták a Dwight D. Eisenhowert, háborús hőst és leendő elnököt is, így ezt a nevet elvetették. Ekkor állt elő Harry Lubcke, az akadémia harmadik elnöke az Immy elnevezéssel, amely a korai kamerák képcsöve nevének rövidítése volt, és amit el is fogadott a testület, ám valaki rámutatott a tényre, hogy a már elkészített díj egy nőalakot ábrázolni, így az Immy-t is gyorsan nőiesítették. A többi már médiatörténelem.
A díj mellesleg pontosan 3.08 kg súlyú, 39 cm magas, réz, nikkel, ezüst és arany ötvözet, alapjának átmérője 19 cm, elkészítése öt és fél óra munka, és ugyanaz a cég gyártja őket, amely az Oscar-díjakat is – és jó pár darabot fog belőle kapni A törvény nevében című sorozat Woody Harrelsonnal és Matthew McConaughey-vel.