Jóbarátnők

Szegény Jennifer Aniston csak nem tud kilépni a hajdani sitcom árnyékából - most például a magyar címben kísérti, jóllehet az eredeti (Friends with Money) valamivel beszédesebb. Bármennyire sikk is a színésznőt szekálni, független filmekben bizonyított már (Hivatali patkányok, Jóravaló feleség), igaz, méretes mainstream buktáihoz képest ezeket a kutya sem látta, akárcsak a tavalyi Sundance Fesztivál nyitófilmjét.

A történet szerint az egyedülálló Olivia (Jennifer Aniston) szerencsétlen figura, pénzes barátaihoz képest mindenképp. Hajdanában középiskolai tanár volt, de elunta a dolgot, úgyhogy a takarítást választotta hivatásául. Persze csak átmeneti jelleggel, addig, amíg talál valami jobbat. Nem könnyű azonban outsidernek lenni, ha az ember barátnői (Catherine Keener, Joan Cusack, Frances McDormand) sikeresek, gazdagok, ráadásul férjezettek. Nem elég, hogy Olivia állandó beszédtéma, mindenféle pasasokkal is össze akarják boronálni.

Kérdés persze, hogy a többieké (jónevű divattervező, író, gazdag háziasszony) rendben van-e? Egymás állandó kibeszéléséből, a férjekkel, a jelen nem lévő barátnőkkel folytatott dialógusokból kiindulva nem úgy fest. Az egyetlen, aki szerető házastársának és rengeteg pénzének köszönhetően igazán elégedett lehetne közülük, Joan Cusack - igaz, ő meg Aniston szabadságára vágyik.

Dialóguscentrikus, kisrealista tündérmese a Jóbarátnők, melyben a szereplők minden egyes párbeszéde felülírja és árnyalja azt a látszatot, melynek a néző az első felszínes benyomások alapján hajlandó bedőlni.