A kortárs amerikai vígjátékokkal szembeni védekező testhelyzetre ezúttal nincs szükség, jöhet a hátradőlés, az átölelés és a koktélos műanyagpohár a karfába.
A karibi nyaralótelepen ődöngő átlagturistának bizonyára sejtelme sincs arról, hogy a strandon vagy a Kókusz bárnál készült fényképeinek hátterében esetleg nem hozzá hasonló senkik koktéloznak: ezek a mellékalakok időnként bizony hajmeresztő titkokon merengnek a pohár felett. Délután van. Kiégett kaszinósok szivarját pörköli a trópusi nap, unatkozó autóversenyzők hívnak meg konzumnőket egy körre, és asztmás bankárok mustrálják végig elégedetten Salma Hayek idomait.
Utóbbi képnél le is horgonyozhatunk, a sokaság vélhetően legérdekesebb résztvevője ugyanis egy mestertolvaj páros: a borostás amorózó és a latin dög, akik méla egyhangúságban tengetik sportkocsis mindennapjaikat, ugyanis visszavonultak. Max Burdettben ennek ellenére még dolgozik a munkakedv, melyet tovább szít egy Napóleon-gyémánt felbukkanása a becses széndarab egy kikötőbeli óceánjárón lakik, temérdek lézeres-mozgásérzékelős-rejtettkódos mifenével biztosítva. Formás párja azonban már leszámolt a lopkodással, ketyeg benne a biológiai eszköz, és gyémántot csak legálisan megszerezve, jegygyűrűbe szorítva kíván látni. Mármost, igába hajtja-e a fejét az enyveskezű Bond, vagy a midlife crisisnak engedve mégis bevállal egy utolsó bűncselekményt? Ez a kérdés foglalkoztatja a helyszínre érkező FBI-ügynököt is, aki egyfelől nem ismeri a film címét, másfelől pedig egész kisstílű életét a legendás duó lefülelésének szenteli. A közepesen bonyolult cselekményvezetésből annyi elárulható, hogy Stanley P. Lloyd esetében a bunkó külső kedves ám agyafúrt lelket takar, továbbá hogy a műfaj szabályainak megfelelően mindenki jól jár, csak egy kicsit másképp.
A mostanában csúcsra járatott Pierce Brosnan rutinosan hozza a számára sosem idegen sármőrt, a stáblista legszínesebb szerepében remeklő Harrelson lenyűgözően marha, míg a Fridáért Oscarra jelölt mexikói szépség varázsa ezúttal csak egy dekoltázsra és néhány tüzes pillantásra szorítkozik. Habkönnyű és élvezetes darab, amelyre már csak a pecás nagyjelenet miatt is érdemes beülni, komolyan.