Kire ütött?

A játszótereken bandákba verődő, szexen keresztül kommunikáló, céltalanul bóklászó, házibulikon "lazuló" kamaszok látványa tálcán kínálja az összehasonlítást Larry Clark tinédzseropusaival - csak ami ott Florida vagy New York, az most az ezredfordulós Budapest a maga bevásárlóközpontjaival, taxisdrosztjaival, külvárosi környezetével. Faur Anna első nagyjátékfilmjében a kilencvenes évek hírhedt taxisgyilkosságát vette alapul, és elkészítette a maga Genyáját.

Történet- és színészvezetésből, miliőfestésből jól vizsgázott - a két tinilány és a halálra rugdosott taxisofőr sztorija nem csupán egy "vége-csavart" tartogat a nézőnek, de önmagán is túlmutat: rettenetes szülők kallódó gyerekeinek precíz lelete.

A film lazán kapcsolódó epizódokban vázolja fel a két tinédzserkorú barátnő (Fulvia Collongues és Héléne Francois) mindennapjait, melyeket főként a plázázás és a környék taxisaival (Zsótér Sándor, Rába Roland, Mundruczó Kornél) folytatott érdekviszony tölt ki: a lányok pár ezresért és némi városi furikázásért boldogítják a pilótákat. Egyikük, nevesen Ernő (Zsótér) azonban túllépi a szűkös kereteket, érzelmileg is belemegy a játékba: barátkozik a lányokkal, vezetni tanítja őket, láthatóan féltékeny, ha azok a többi sofőrrel üzletelnek.

Mindez rögtön érthetővé válik, amint - a lányokéhoz hasonlóan - a taxisok sorsába is bepillantást nyerünk. Kirakatcsaládok, szeretetlenség, automatizmusok és dermesztő magány: Ernőt egy dominanciára törekvő, házsártos feleség (Fullajtár Andrea), Bélát (Rába) zsivajgó gyereksereg és egy butácska várandós nej (Péterfy Bori) várja haza, Péter (Mundruczó) pedig kétes érzelmekkel próbálja felszínen tartani magát. A bebetonozott életekben a szex az egyetlen dolog, ami szabaddá tesz és örömöt hoz - ha csupán röpke órákra is, de megfeledkezhetnek a befizetetlen számlákról és a gyereknevelésbe menekülő feleségről.

A cserekereskedelem azonban csak látszólag jár mindkét fél számára előnyökkel - a lányokat egyre jobban demoralizálja a helyzetük, időzített bomba mindkettő, frusztrációik és boldogtalanságuk végül a gyilkosságban éri el a robbanáspontot. Szabadszájú, nyers képekben fogalmazó realista mozi a Lányok; két korosztály állapotrajza, kíméletlen kritikája. Ha a sztori néhol le is ül, néhol pedig túlzottan "larryclarkos", pályakezdetnek mindenképpen ígéretes.