Megérkezett az idei karácsonyi könnyfakasztás győztese

557 ezer megtekintés fölött jár a YouTube-on az az alternatív John Lewis-hirdetésnek nevezett reklám, a The GoKart, ami már tényleg sportot űz a nézők megríkatásából.

A 3–4 perces kisfilm egy egyedülálló, gyászoló apa történetét meséli el, aki azzal magyarázza a fiának, hogy idén miért lesz visszafogott a karácsonyuk, hogy a Mikulás rosszul van, ezért nem tud neki ajándékot hozni. A klipben később azt láthatjuk, hogy amikor egy jó fej fodrász meghallja ezt a magyarázatot, ingyen biztosítja a hajvágást a kisfiúnak.

Később azonban a küszködő apának lesz egy mentőötlete, és mégiscsak gondoskodik róla, hogy a kisfiának legyen karácsonya – és igazi karácsonyi ajándéka is.

A férfi cselesen még a Mikulás lábnyomait is elhelyezi a padlón, hogy minél nagyobb legyen az öröm gyermeke számára.


A 20 éves Sam Teale, aki a reklámfilmet rendezte, azt monda, hogy egy olyan alkotást akartak létrehozni, ami jelzi, hogy a megélhetési válság miatt ez a karácsony más lesz, mint a korábbiak. A reklám üzenete az, hogy a karácsonyt készítik, nem vásárolják.

„A videó azt a rideg valóságot mutatja be, amellyel sok családnak szembe kell néznie a megélhetési költségek válsága közepette”

– mondta Teale a YorkshireLive-nak adott interjújában. Aki pedig még ennél is jobban meg akar hatódni, annak az eredeti John Lewis-reklámot ajánljuk, ami ide kattintva látható; de a Disney (ugyanezen a linken) és a Telekom is közzétette már idei ünnepi hirdetését. Utóbbit sajnos sokan nem értik.


(via VG)