Női kaland

Atom Egoyan művészi remake-be vágja a fejszéjét, mellyel öngólt ugyan nem rúg, cserébe túl nagyot sem alkot. A francia Natalie-ből amerikai-kanadai-francia Chloe lett, magyarul pedig ismét szörnyülködhetünk a feleslegesen magyarázó cím fordítás miatt.

Egy sikeres, középkorú asszony, Catherine (Julianne Moore) gyanakodni kezd, hogy a diáklányokkal körbevett férje (Liam Neeson) megcsalja. Hogy kiderítse az igazságot, megbíz egy call-girl-t (ismertebb nevét elit prostit) emberének elcsábításával. A találkozókról szóló érzékletes beszámolók alatt Catherine azonban egészen máshoz kerül közel, mint azt gondolta volna, előre nem látott veszélyt szabadítva családjára.

A sztori közepesen érdekes, izgalmasnak még a legvadabb jelenetekben sem titulálnám. Némi magyarázatot szolgáltat erre a tény, hogy Egoyan művészi indíttatással nyúl a témához, ám akarva-akaratlanul belefut a thriller elemekbe. Filmje ennek eredményeképp mindkét kategóriából kilóg, erősen középszerű irányba tolódik.

A kezdeti nyomasztó hangulatot csak fokozza Moore megfáradt karaktere. Nem csoda, hogy szegény Catherine keresi önmagát és magabiztosságát, hiszen figurája még a forgatókönyvben sem teljes. Ennek ellenére a tökéletes maszkírozás mögött Moore minden képességét latba vetve teljesít. Ennél is rosszabb helyzetben van Liam Neeson, akinek esélye sincs a kiteljesedésre.

A “boci-szemű” Amanda Seyfried-re annál jobban illik az elegánsan csak call-girl-nek nevezett, testéből élő lány szerepe. Nem sokat hagy a képzeletnek, bőszen mutogatja meztelen idomait, melyekkel a történet szerint még egy házas nőt is képes elcsábítani. A szerelemre és gyengédségre éhező lány azonban egyáltalán nem olyan ártatlan, mint azt a pillogásaiból gondolnánk. Gond nélkül vált anya és fia között és fenyegeti a családi békét.

A thrillernek titulált, ám inkább érzelmi hullámokon és motivációkon lovagló film merésznek szánt, mára mégis lassan megszokottá vált kérdéseket feszeget a megcsalás, női viszonyok és leszbikus erotika mezsgyéjén. Teszi mindezt hangulat fokozó ellentétekkel (Chloe meleg színű környezete és a házaspár rideg, csupa üveg, mindent megmutató, ám mégis titkokkal teli háza) és teljes erőbedobással véghez vitt semlegességgel.