Ők a YouTube legnagyobb királyai

Az első helyezett személye nem is lehetett kérdéses.

A YouTube ma már a szórakoztatóipar egyik legdominánsabb területe, a fiatalabb korosztály interaktív televíziója, benne olyan sztárokkal, akiknek a népszerűsége és a vagyona vetekszik a hollywoodi hírességekével. Az alábbi toplistában azt néztük meg, hogy kik gyűjtötték össze a legtöbb követőt. Az egyik tanulság, hogy a leggyorsabban a gamerek tudnak népszerűvé válni, a másik pedig, hogy van élet az angol nyelvterületen kívül, és a dél-amerikai színtér különösen erős. A harmadik tanulság pedig, hogy a YouTube legnagyobb sztárjai több lábon állnak, ismertségüket kiváló üzleti érzékkel egyéb területeken is jól kamatoztatják.

 

10. El Rubius

Rubén Doblas Gundersen az egyik legnépszerűbb YouTube-sztár Spanyolországban, de a 40,3 millió követője nemzetközi szinten is kimagasló. A 33 éves, anyai ágról norvég játékos humoros játékvideóival és vlogjaival az évek során hatalmas rajongótábort épített ki. Adott már ki könyvet és képregényt is, utóbbiból animeadaptáció is készült.  

2018-ban a Fortnite videójáték egyik versenyének élő közvetítésével megdöntötte az élő streamelés nézettségi világrekordját. A Twitch mezőnyében is a topon van, 13.5 millió követővel övé a világ harmadik legnépszerűbb Twitch-csatornája. 2016-ban a Time magazin beválasztotta őt az "új generáció vezetői" listájára.


9. Whindersson Nunes

A brazil Nunes leginkább a humoros videóiról ismert, a legnézettebbek között vannak teljes hosszúságú stand-up comedy szettek és zenei videók paródiái. A Netflix számára több stand-up különkiadást is forgatott, de szerepelt filmekben és tévésorozatokban is. 2019 szeptemberében amatőr boxolóként is bemutatkozott, egy győzelem, egy döntetlen és egy vereség a mérlege. Jelenleg 44,3 millió követője van.


8. A4

A fehérorosz Vlagyiszlav Andrejevics Bumaga a gyerekbarát kihívásaival és a szkeccsvideóival vált ismertté. Legnépszerűbb videói közé tartozik a "A gyorséttermi ételek ínyencséggé alakítása" és a "Ha a felnőttek úgy viselkednének, mint a gyerekek". 2012-ben MrBeast plagizálással vádolta Bumagát az egyik tweetjében, azt állítva, hogy "Oroszország legnagyobb csatornája” lenyúlja a videói borítóképeit, és ráphotoshopolja az arcát az övére, amivel látva a videóit, nehéz is lenne vitatkozni. Jelenleg 47,2 millió követője van.


7. Felipe Neto

A brazil Felipe Neto Rodrigues Vieira vicces videókat készít, vlogol a saját életéről, miközben hírekről és hírességekről is tudósít. A Paramaker nevű, YouTube-vállalkozás alapítója, amely körülbelül 5000 csatornát kezel, köztük az IGN brazil verzióját. A céget azonban 2015-ben eladta, hogy a saját YouTube-csatornájára koncentrálhasson. 2020-ban felkerült a Time által összeállított, a világ 100 legbefolyásosabb emberét tartalmazó listára.

Megpróbálkozott a stand-uppal is, 2017-ben saját Netflix-különkiadást kapott "My Life Makes No Sense" címmel.  Öccse, Luccas Neto is sikeres YouTuber.  Jelenleg 45,5 millió követője van.


6. Fernanfloo

A salvadori Luis Fernando Flores Alvarado 2011-ben, 18 évesen indította el játékcsatornáját, és mára az országa legnagyobb YouTube-sztárja, és 46,3 millió követőjével övé a negyedik legnépszerűbb spanyol nyelvű csatorna. 2015-ben elindított a The Fernanfloo Game című mobilos játékát, amelyet a megjelenés első hetében 2,3 millióan töltöttek le, és 24 órán belül 17 országban az első helyre került.

Szerepelt filmben (a Dedicada a mi Ex című produkció a Netflixen érhető el), és kiadott egy képregényt is. Idén júliusban bokszolóként is kipróbálta magát, egy másik gamert, Luzut sikerült legyőznie.

 

5. JuegaGerman

A 33 éves, chilei Germán Garmendia a HolaSoyGerman nevű YouTube-csatornájával lett híres, ahová humoros videókat töltött fel hétköznapi témákban. 2013-ban hozta létre játékcsatornáját, a JuegaGermant, amely olyan népszerű lett, hogy már a második legtöbb feliratkozóval rendelkező spanyol nyelvű csatornának számít az argentin El Reino Infantil mögött.

2016-ban ő lett az első YouTuber, aki kétszeres gyémántlemezes lett. A Zudex, a Feeling Every Sunset és az Ancud zenekarokban énekelt, de szólóban is több dalt kiadott. 2016 áprilisában jelent meg az első, 2018-ban a második önsegítő könyve. Az első könyvturnéja keretében részt vett a kolumbiai Bogotai Nemzetközi Könyvvásáron, ahol tizenkét óra alatt több mint 100 ezer példányt dedikált.

Az MTV Millennial Awards díjátadón 2014-ben a Digitális ikon, 2015-ben pedig a Mestergamer kategóriában nyert. A The Washington Post a legnagyobb YouTube-sztárok közé sorolta, a BBC a legnépszerűbbek közé, a Time magazin pedig a legbefolyásosabbak közé. Jelenleg 48,6 millió követője van.

4. Dude Perfect

Az öt texasi férfiból álló Dude Perfect csapata a különféle „trick shotokkal”, azaz ügyességi mutatványokkal lett népszerű, videóik, amikben vizes palackokat, pingponglabdákat  és egyéb dolgokat dobálnak, százmilliós nézettséget értek el. Az egykori főiskolai szobatársak komoly üzleti vállalkozássá fejlesztették a hobbijukat. Nyaranta rendszeresen 24 várost érintő turnéra indulnak, de jelent már meg mobiljátékuk, 250 oldalas, fotókkal illusztrált könyvük „101 trükk, tipp és menő dolog” címmel, illetve futott egy saját műsoruk is a CMT nevű csatornán. Idén augusztusban a mezszponzorációs megállapodást kötöttek az angol Premier League-ben szereplő Burnley csapatával, és részesedést is vásároltak a klubból. Tervük közt szerepel egy 100 millió dolláros vidámpark, a Dude Perfect World felépítése, ahol a látogatóknak lehetőségük lenne a csoport legjobb mutatványainak újrajátszására. Jelenleg 59,7 millió követőjük van, a Forbes pedig 20 millió dollárra becsüli a vagyonukat.


3. Like Nastya

A gamerek mellett a kiskorú tartalomgyártók keresik a legtöbbet a YouTube-on, és köztük is a kilencéves, orosz-amerikai Anasztaszija Radzinszkaja a legnépszerűbb. A szüleivel oroszországi Krasznodarból bevándorolt kislány már 2016 decemberében, mindössze kétéves korában is szerepelt YouTube-videókban, mostanra pedig már 107 millió követőnek meséli el, illetve mutatja meg, hogy miként telnek a hétköznapjai, például, hogy hogyan díszíti a halloweeni muffinokat, mit játszik a legjobb barátaival, Evelynnel és Adriannel, vagy hogyan fedezi fel Prágát, de vannak oktatási jellegű, éneklős és unboxing videói is. Videóit német, arab, francia, portugál, hindi, spanyol, koreai, vietnami és indonéz nyelvre is leszinkronizálják. A Forbes 28 millió dollárra becsüli a család vagyonát.


2. Pewdipie

A most 33 éves svéd gamer (születési nevén Felix Kjellberg 2010-ben regisztrálta PewDiePie néven futó YouTube-csatornáját, ahol elsősorban horror- és akció-videojátékokat játszott, és 2013. augusztus 15-én máris a platform legtöbb feliratkozóval rendelkező csatornája lett, és ezt a címet 2019-ig meg is tartotta, miközben a játékokról áthelyezte a hangsúlyt a vlogokra, a vicces rövidfilmekere és a zenés videókra. Online népszerűségét az általa játszott videójátékok eladásainak fellendítésében is le lehetett mérni, ami lehetővé tette számára, hogy jótékonysági adománygyűjtő akciókat támogasson. 2016-ban a Time magazin a világ 100 legbefolyásosabb embere közé választotta.

2019 óta kevesebb videót tölt fel, volt, hogy félig már vissza is vonult a YouTube-tól, miközben Japánba költözött feleségével, az olasz internetes celebbel, Marziával. Ennek ellenére még mindig 111 millió feliratkozója van.


1. MrBeast

A YouTube trónján egyértelműen Jimmy Donaldson, azaz Mr. Beast ül 183 millió követővel (és ebbe a mellékcsatornái nem számítanak vele). Kezdetben számítógépes játékokat közvetített ő is, majd elkezdett egyszerű, de annál abszurdabb kihívásokat teljesíteni, elszámolt például 100 ezerig két nap alatt, egy óráig nézte, ahogy szárad a festék, majd ahogy nőtt a népszerűsége, úgy lettek egyre nagyszabásúbbak a videói és mutatványai. Ma már átlagosan egy millió dollárt költ a videóira, amikben néha több száz embert versenyeztet (legutóbb például miniolimpiát rendezett, amelyen a világ minden országából képviseltette magát egy ember), megépíti Willy Wonka csokigyárát, ledarál egy vadiúj Lamborghinit vagy odaadja találomra kiválasztott járókelőknek a bankkártyáját. Legismertebb, legdrágább és legnézettebb húzása az volt, amikor megalkotta a valóságban is a Squid Game díszleteit, ami közt 456 ember versenyzett a 456 milliós fődíjért. A videó, amelyet 3,5 millió dollárba került elkészíteni, jelenleg 497 millió megtekintésnél tart.

Karitatív pornó vagy önzetlen segítség, amit a legnépszerűbb Youtube-sztár csinál?

Mr. Beast minden bizonnyal több pénzt oszt szét egy héten, mint amennyit a legtöbb olvasó valaha látni fog — hogy lehetne bármi rosszat mondani róla?

Még több MrBeast

 

Mr. Beast nettó vagyonát jelenleg több mint 100 millió dollárra becsülik. A Forbes számításai szerint csak 2021-ben 54 millió dollárt keresett, ebből 32 millió dollárt reklámokból. Ebben az évben indította el a MrBeast Burgert is, egy olyan alkalmazást, amelynek segítségével a rajongók MrBeast márkanévvel ellátott ételeket rendelhetnek az ország 1600 étterméből. Létezik emellett egy saját édességmárkája, a Feastables is. Emellett rengeteget jótékonykodik, és környezetvédelmi akciókban is részt vesz.  

via: Insider / Forbes / Wikipedia