Az új John Wick-filmben, a Super Mario Bros.-ban, a M3GAN-ban, a Sikoly VI-ban és az Indiana Jones és a sors tárcsájában is találni nehezen kimagyarázható dolgokat.
Nincsenek hibátlan filmek, ha nagyon akarjuk, bármilyen fikciós alkotásba bele tudunk kötni. Ettől függetlenül a logikai hibáknak is (angolul: plot hole) több típusa van, akad olyan, ami nem zavarja a film élvezetét, és menet közben fel sem tűnik, csak később esik le, hogy valami nem stimmel, van olyan, amit észreveszünk, de túl tudjuk magunkat tenni rajta, és előfordul az is, hogy kiránt bennünket az alkotásból a baki. Következzen most 8 olyan "hiba", amelyet a Reddit közössége azonosított be – hogy ezek melyik típusba tartoznak, azt döntse el mindenki magának. Az összeállítás természetesen SPOILERES!
A Sikoly VI. nyomozói elfelejtettek nyomozni
A Sikoly-franchise sajátossága, hogy az írók megpróbálják összekötni a gyilkosokat, de az ehhez kitalált nyakatekert indoklások már a nevetségesség határát súrolják. A 2023-as új rész, a Sikoly VI. már át is lépi ezt a határt, kiderül ugyanis, hogy Ethan (Jack Champion), Quinn (Liana Liberato) és Wayne Bailey rendőr (Dermot Mulroney) a gyilkosok, és ők Richie Kirsch (az előző film egyik gyilkosának) családtagjai.
A túlkomplikáláson kívül van egy kis probléma ezzel a megoldással. Miért nem vizsgálta meg Gale Weathers (Courteney Cox) oknyomozó riporter és Kirby Reed (Hayden Panettiere) FBI-ügynök Richie múltját, különösen, hogy egy új gyilkos van szabadlábon? Mindketten visszatérő karakterek a franchise-ból, akik ismerik a Szellempofa gyilkosok profiljait, és tudják, hogy szinte mindig van köztük kapcsolat. Ráadásul mindketten nyomozók, így azt gondolnánk, hogy elkezdenek kutakodni, és rájönnek, hogy Bailey-ék rokonságban állnak Richie-vel. Az is kiderül, hogy Gale könyvet írt a korábbi gyilkosságokról, így még bizarrabb, hogy nem térképezte fel a korábbi tettesek családfáit.
Az egyik lehetséges magyarázat az, hogy Bailey rendőrtiszt esetleg felhasználhatta a befolyását arra, hogy eltüntessen minden bizonyítékot vagy kapcsolatot, amely hozzá és a gyerekeihez vezet vissza, de akkor illett volna erre utalni is a filmben.
M3GAN meggondolatlan volt
A Blumhouse sci-fi thrillerében a címszereplő robotbaba a cuki megjelenése ellenére ördögi tervet forgat a mesterséges intelligenciájában. Magának akarja a Cady nevű kislányt, akinek a tulajdonába kerül, ezért azon mesterkedik, hogy Cady nagynénjét és gyámját, Gemmát (Allison Williams) kiiktassa. Nem megölni, hanem csak vegetatív állapotba akarja tenni, hogy utána ő gondoskodhasson Cadyről.
Közelebbről megvizsgálva, M3GAN nagyszabású tervén hatalmas lyuk tátong. Még ha a robot sikerrel is jár, és Gemma életben marad katatón állapotban, a hatóságok nem engednék, hogy egy gyermek egy kómába esett felnőtt és egy mesterséges intelligenciával rendelkező társ gondozásában maradjon. Cady szinte biztosan nevelőszülőkhöz kerülne, ami azt jelenti, hogy M3GAN még mindig nem kapná meg a lányt magának.
Bár lehetséges, hogy M3GAN egyszerűen nem veszi figyelembe ezt a lehetőséget, mégis több értelme lenne, ha megölné Gemmát. Így megszabadulhatna attól a személytől, aki tudja, hogyan működik, miközben eltávolítaná az egyetlen másik személyt is, aki közel áll a kislányhoz.
Indy úgy repked, mintha nem lenne holnap
Bárki, aki valaha is repült már nemzetközi járatokkal, tudja, hogy elég macerás az ügymenet, nem olyan egyszerű, mint felpattanni egy vonatra és búcsút inteni szeretteinknek – különösen, ha országhatárokon és óceánokon kelünk át.
Az Indiana Jones és a sors tárcsájában Indiana Jones (Harrison Ford) 1969-ben gyilkosság gyanújába keveredik. Felkeresi Sallah-t (John Rhys-Davies), aki elviszi őt a repülőtérre, hogy elutazzon Marokkóba. Nem túl hihető, hogy Indy csak úgy felpattan egy repülőre, miközben főbenjáró bűncselekménnyel gyanúsítják – a bűnüldöző szervek biztosan a nyomában lennének. Ráadásul útlevélre is szüksége van ahhoz, hogy elhagyhassa az országot, szóval hogyan sikerül észrevétlenül elosonnia mindenki mellett? Ráadásul Indynek sikerül haza is jutnia, úgy, hogy nem emlékszik a történtekre. Ki ültet fel egy eszméletlen embert egy repülőgépre?
Az egyetlen logikus magyarázat a korrupció. Valaki biztos lefizette a reptéri személyzetet, hogy nézzenek félre, mert ez semmiképp sem protokoll, de a rajongóknak is el kell nézniük a másik irányba, nehogy ez a cselekménybeli lyuk csorbítsa a film élvezetét.
Hangyányi pizza óriási hibával
A Hangya és a Darázs: Kvantumániában is megtapasztalhatjuk a Pym-részecskék erejét, amelyek képesek növelni vagy csökkenteni az emberek – vagy tárgyak – méretét. A filmben Janet Van Dyne (Michelle Pfeiffer) egy apró pizzát hoz ki egy családi összejövetelre. Hank Pym (Michael Douglas) rácseppenti a pizzára a varázsformuláját, így az elég nagy lesz ahhoz, hogy az egész család jóllakjon, és megspórolja a kiszállítás költségeit.
Egy rajongó szerint az apró pizza logikája azonban hibás. Mint írta: "Ha feltételezzük, hogy normális hozzávalókból készítette ezt az apró pizzát, hogy "nyolc dollárt spóroljon", akkor a paprikát darabokra kellett volna kockáznia, hogy hozzáadhassa a pizzához. Ellenkező esetben a paprikakarikák körülbelül feleakkorák lennének, mint a pizza, és óriásira nőnének, amikor a pizzát felnagyítják."
Ha jobban odafigyelünk a jelenetre, láthatjuk, hogy a paprika és a paradicsom elhelyezkedése is változik, ahogy a pizza növekszik. Lehet, hogy ez csak egy apró részlet, de komoly kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogyan működik a zsugorodás technikája ezekben a filmekben.
Értelmetlen önfeláldozás a John Wick 4.-ben
A John Wick: 4. felvonásban, miután a márki (Bill Skarsgård) elküldi Caine-t (Donnie Yen), hogy vadássza le John Wicket (Keanu Reeves), az Osaka Continentalt irányító Shimazu Koji (Hiroyuki Sanada) időt nyer, hogy Wick elmenekülhessen. Koji harcba száll Caine-nel, veszít, de Caine vonakodik bevinni a végső csapást. Caine tudja, hogy Koji nem fogja felfedni Wick tartózkodási helyét, ezért megengedi neki és a lányának, Akirának (Rina Sawayama), hogy távozzanak. Ehelyett Koji folytatja a harcot, és meghal.
Mindet nagyon megható, csak nem teljesen logikus. Koji áldozatának nincs értelme, hiszen Wick már régen eltűnt, és Caine tudta, hogy nem fogja megtalálni. Miután Caine hajlandó elengedni Kojit és Akirát, a férfi önfeláldozása inkább érződik ostobaságnak, mint nemes tettnek.
Megbukik biológiából az Evolúció Mestere
A galaxis őrzői: 3. rész főgonosza, az Evolúció Mestere (Chukwudi Iwuji) egy állatkísérleteket folytató őrült tudós, aki bántja és bántalmazza az olyan aranyos teremtményeket, mint Mordály, abból a célból, hogy létrehozzon egy úgynevezett utópisztikus társadalmat.
Bár a kiborg tudományos zseninek tűnik, tervében van egy nagy hiba. Csak olyan állatokat választ kísérleteihez, amelyek a Földről származnak, miközben tudhatjuk, hogy MCU-ban számos más élőlény is létezik elszórva a különböző bolygókon és galaxisokban. Miért nem vette célba őket is? Ha a fő célja a kísérletezés, amíg meg nem találja a tökéletességet, az lenne a logikus, ha a lehető legtöbb különböző egyedet begyűjtené.
Más kérdés, hogy ha nagyon akarjuk, akkor ezt esetleg magyarázhatjuk azzal, hogy az Evolúció Mestere megszállottja annak, hogy újraalkossa a Föld tökéletes változatát. De ettől még biológiából jár a kettes.
Csodás bakelitek A gonosz halottak felkelésében
Akárcsak a többi Evil Dead-filmben, A gonosz halottak felkelésében is egy démoni felvétel felelős a káoszért. Ebben a filmben Danny (Morgan Davies) az, aki talál egy bakelitlemezt, és lejátssza azt, szabadjára engedve ezzel a démonokat.
Ebből fakad a kínzó kérdés, ami nem csak erre a filmre, hanem a franchise egészére is kiterjed. Hogyan működnek egyáltalán ezek a lemezek, ha nincsenek karban tartva? Nehéz elképzelni, hogy a 100 évig egy pincében, megfelelő tárolás nélkül eldugott felvételek még mindig jó állapotban lennének.
Az egyik lehetséges magyarázat az, hogy a felvételekre hatással van a démoni mágia ebben a fiktív univerzumban, ezért hangzanak olyan tisztán. Ez tűnik a leghihetőbb érvelésnek, de még ha igaz is, a film nem tesz erőfeszítéseket annak érdekében, hogy a nézők ezt megtudják.
Bénázó pingvinek a Super Mario Bros.: A filmben
A bődületesen nagy sikert aratott Super Mario-filmben a főgonosz Bowser a Havas Királyságba érkezik, amelyet a Pingvin Király ural, akinek óriási pingvinserege van. A pingvinek szabadjára engedhetnék a Szupercsillag képességét, amely a legyőzhetetlenség erejét biztosítja, de ehelyett elveszítik azt Bowser és banditái ellen. Később Mario és Luigi a Szupercsillagot használva győzik le Bowsert.
Egy kínzó kérdésre viszont nem kapunk választ: ha a pingvineknél van a Szupercsillag, miért nem használják? Eleve rengetegen vannak, és ezzel a hatalommal a kezükben legyőzhetnék Bowser seregét.
Persze, lehet, hogy a pingvinek félnek az erő használatától, vagy nem bíznak abban, hogy a Szupercsillag varázsereje elég Bowser legyőzéséhez. A valódi válasz persze az, hogy a filmkészítők azt akarták, hogy Marió és Luigi vethessék be a Szupercsillagot a film csúcspontján.
Via: Ranker