Mi se tudjuk, mit gondoltak a sztárok, amikor elvállalták ezeket a hirdetéseket, de lehet, hogy ők sem – talán azon kívül, hogy "PÉNZ!!!"
1. Courtney Cox tévé- és menstruációtörténelmet ír
Cox már majd’ egy évtizeddel a Jóbarátok sikere előtt beírta magát a tévétörténelembe: a Tampax számára készített még 1985-ben egy reklámot. Ez nem öregedett a legjobban, de fontos fordulópont volt: a tamponreklám volt ugyanis az első olyan tévés hirdetés, amelyben elhangzott a “menstruáció” (angolul: “period”) szó a kisképernyőn.
2. Bryan Cranston az aranyérről beszél, de azt se tudja, mit
Mindenki Walter White-ja szintén a nyolcvanas évek első felében dobbantott emlékezeteset a tévében, amikor egy Preparation H nevű aranyérkenőcsöt hirdetett. A performansz olyan emlékezetesre sikeredett, hogy még harminc évvel később is erről kérdezgették egy késő esti show-ban. Itt kiderült, hogy a színész még ennyi idő után is emlékszik a szövegére a reklámból, bár arra azóta sem jött rá, mi a fenét jelent az “oxigénakció”, amire elvileg képes a csodakrém.
3. Paul Rudd retró gémerként is ugyanúgy nézett ki, mint most
A színész fiatalkorában a Nintendo aktuális nagy durranásának, a SNES konzolnak forgatott egy reklámot, amelyben karaktere bemászik egy üres telekre, hogy a falra kivetítve élvezze a konzol (mára már eléggé megkopott) látványvilágát. A legmeglepőbb dolog az egészben, hogy mintha az 1991-es reklámban is ugyanúgy nézne ki, mint manapság.
4. Penelopé Cruz és a Super Mario
No igen, ha már videójátékoknál tartunk, ilyen is volt. A spanyol színésznő már egy Oscar-díjjal a háta mögött vállalta be, hogy Mario-kosztümöt vesz, olaszul hablatyol, és egy boltba is betér gombáért esedezni. Kino.
5. Jennifer Lawrence-t 14 évesen szexualizálta egy hamburger
Akárhogy is nézzük, a Burger King korabéli reklámja sajnos erről szól. Számos, számos kérdésünk van a hirdetés cselekményéről is, illetve arról is, mégis mit gondoltak a színfalak mögött a készítők. Bár talán jobb, ha nem kapunk választ rájuk.
6. Leonardo Dicaprio megküzd a whiskey-ért
Egy egész jéggömböt forgácsol szét, hogy végre békében fogyaszthassa a Jim Beamet, amely márkának ő lett a reklámarca Japánban pár éve. Miután ez túl hosszú ideig tart, csak csettint egyet, és kész is lesz a jégkásája. Hát jó.
7. Brad Pitt fél percben összefoglalja a nyolcvanas éveket
A sztár még áttörése előtt a Pringles-nek forgatott egy ízig-vérig nyolcvanas évekbeli reklámot. Ezt nemcsak a vágás és a vizuális stílus miatt mondjuk, hanem azért, mert a színfalak mögött a hirdetés kiötlői teljesen nyilvánvalóan több kokaint fogyasztottak, mint csipszet.
8. Na és Meghan királyi hercegnőt látta-e csipszet vásárolni?
Még Meghan tévés korszakából származik ez a reklám, amelyben Harry herceg későbbi felesége egy szupermarketben áll, és sokunkhoz hasonlóan személyes hangvételű belső monológot folytat arról, hogy milyen márkájú csipszet vegyen. Manapság valószínűleg bőven akadnak beosztottjai, akik ezt elintézik neki.
9. Sabrina Carpenter egymaga leszerel egy dühös középkori tömeget
A boszorkányvadászatok hangulatát idézi meg ez a Miracle Whip-reklám, amelyben egy felbőszült csőcselék törné rá az ajtót a későbbi popsztárra, hogy elkobozzák tőle az “átkozott” majonézt. Carpenter – már ekkor is elég popdívásan – közli azonban velük, hogy ne ítélkezzenek, mielőtt nem próbálták azt.
10. Tommy Lee Jones, a földönkívüli ámokfutása Japánban
A veterán színész nem egy, nem kettő, hanem egy egész videósorozatnyi reklámban is szerepelt az ázsiai országban, amelyek egyszerre szürreálisak, és érthetetlen módon szívhezszólóak is. A kávéreklámokban a színész egy földönkívülit játszik, aki bolygónkon Tommy Lee Jones-ként álcázza magát, így tanulmányozza az emberi kultúrát: