Vannak olyan thrillerek, sci-fik és horrorok, amelyek jól indulnak, de a befejezésükön csak röhögni tudunk.
A mozi az illúzió médiuma, a filmkészítők feladata, hogy rávegyék a közönséget arra, hogy megpróbáljon hinni a hihetetlenben. Ebben segítségükre van a vágás, a lenyűgöző CGI vagy akár a klasszikus filmvégi csavar. Utóbbiaknak olyan zseniális pillanatokat köszönhetünk, mint amikor David Fincher lerántja a maszkot a főszereplőről a Harcosok klubjában, vagy amikor Alfred Hitchcock leleplezi a gyilkost az ikonikus Psychóban. De minden ütős csavarra jut legalább egy fájóan béna is. Most ezekből válogattunk.
8. A majmok bolygója (2001)
Az eredeti Majmok bolygója fordulata legendás. Az 1968-as film egy űrhajós történetét meséli el, aki egy olyan bolygón landol, ahol a majmok uralkodnak az emberek felett, a fináléban azonban kiderül, hogy a helyszín valójában a Föld.
Tim Burton remake-je ugyanezzel a nagy leleplezéssel végződik, a legfontosabb különbség azonban a kivitelezésben van. Míg az eredeti, Franklin J. Schaffner által rendezett filmben csupán a tengerpart homokjába fúródott, összetört Szabadság-szobrot mutatták be, Burton verziója elsüt egy poénpetárdát is, még ha nem is ez volt a célja. Nála a főszereplő a Földre visszatérve a washingtoni Lincoln-emlékműhöz rohan, és megdöbbenve látja, hogy Abraham Lincoln szobra egy majom arcát viseli, sőt, az őt gyorsan letartóztató rendőrök is majmok.
7. Végállomás (2018)
Margot Robbie, Simon Pegg és Mike Myers a főszereplői ennek az erőszakos thrillernek, amely Budapesten, magyar koprodukcióban forgott. A helyszín egy lepusztult vasútállomás, a szereplők itt játszmáznak egymással 90 percen keresztül, majd Robbie karakteréről minden előzmény nélkül kiderül, hogy valójában ikrek, akik közös személyazonosságot használtak, hogy bosszút álljanak Mike Myers gonosz maffiavezérén. Vaughn Stein rendező egy interjúban azt mondta, hogy szerinte "nincs is jobb, mint amikor egy meglepetéssel pofán vágnak". A film visszhangját tekintve lehet, hogy nem pont így értette.
6. Azonosság
James Mangold az elmúlt években bebizonyította, hogy nem akármilyen filmes: az ő nevéhez fűződik A nyughatatlan Joaquin Phoenixszel, a Logan Hugh Jackmannel, az Oscar-díjas Az aszfalt királyai és még a hamarosan érkező Indiana Jones 5 is. A karrierje elején készített Azonosság című krimire már kevésbé lehet büszke, ami annak ellenére, hogy John Cusack, Ray Liotta, Amanda Peet és Alfred Molina főszereplésével készült, nem lett akkora durranás, mint amekkorának szánták.
Egy motelben játszódik a történet, ahol tíz idegent egymás után gyilkolnak le, és kiderül, hogy valójában egyikük sem létezik, mindannyian csak egy-egy hasadt tudatú ember képzeletének szüleményei.
5. Szemfényvesztők (2013)
Louis Leterrier rendezése egy csapat mesterbűvészről szól, akik egy lenyűgöző bankrablást hajtanak végre. Bár a film nem üti meg A tökéletes trükk szintjét, a kivitelezése teljesen korrekt, Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Mark Ruffalo, Isla Fisher, Morgan Freeman és Michael Caine tisztességes alakítást nyújtanak. Akadnak azonban teljesen nonszensz pillanatok is benne, beleértve a csavarosnak szánt finálét is.
Kiderül ugyanis, hogy az FBI ügynök, aki a bűvészek bűntetteire bizonyítékot keres, valójában be volt avatva a titokba, és soha nem is akarta őket elkapni. Utólag visszagondolva ez az egész filmet egyszerre teszi teljesen értelmetlenné és unalmassá.
4. David Gale élete (2003)
Az utóbbi időben nem kívánatos személlyé vált Kevin Spacey alakítja a címszereplőt, aki a halálbüntetés eltörléséért küzd, majd nemi erőszakkal és gyilkossággal vádolják, és halálra ítélik. A koncepció önmagában is hatalmas hülyeség, de még nagyobb hülyeség, ami a zárójelenetben kiderül, vagyis hogy Gale saját magát juttatta a halálsorra, és az egész „bűntényt” lefilmezte, a felvételt pedig eljuttatják a riporternőnek (Kate Winslet), aki a sztorit feldolgozta - ezzel biztosítva, hogy az igazság kiderüljön, és semmisé tegye azt, amit ezzel az értelmetlen tervvel el akart érni a címszereplő.
3. Vadállatok (2012)
Minden idők legnagyobb politikai filmjei közül jó néhányat Oliver Stone jegyez, a Szakasz, a JFK és a Tőzsdecápák mellé azonban gyengébb munkák is becsúsznak, ilyen például a 2012-es Vadállatok is, amelyben Taylor Kitsch, Aaron Taylor-Johnson, Blake Lively, Salma Hayek, Benicio del Toro, John Travolta és Uma Thurman játszotta a főszerepet.
A film, amelyben két piti drogdíler (Kitsch és Taylor-Johnson) összeakasztja a bajszot egy mexikói kartellel, a kettejük, illetve a mindkettőjük által szeretett nő halálával végződik. Kivéve persze, hogy az egész csak egy álom volt…
2. Magasfeszültség (2003)
Alexandre Aja francia slasherje a címéhez méltó módon kiválóan építi a feszültséget, és a cselekményvezetés is izgalmas, de a csavarja olyan béna, hogy itt a helye ezen a listán. A sztori elég egyszerű, két lány történetét meséli el, akikre rátör egy brutális sorozatgyilkos. Egyiküket, Alexet elrabolja, de mivel a rendőrség tehetetlen, így Marie ered a barátnőjét magával hurcoló gyilkos nyomába. A megfejtés, ami szerint a gyilkos maga Marie, teljesen értelmetlen. A legendás kritikus, Roger Ebert megfogalmazásában ez a csavar "a fizika törvényeinek jelenlegi ismeretében nem lehetséges".
1. Vihar előtt (2018)
Steven Knight filmje annyira rossz, hogy valójában egészen élvezetes. Matthew McConaughey békésen halászik valahol a Bahamákon, miközben sokat iszik és néha megfekteti Diane Lane-t. Aztán egy ajánlattal megkeresi volt felesége, Anne Hathaway , hogy nyírja már ki abuzív új pasiját, Jason Clarke-ot, miközben közös gyerekük odahaza ki sem jön a szobájából.
Le is zajlik a sok szexszel fűszerezett sötét dráma, hogy a legvégére kiderüljön, az egész nem más, mint egy videójáték, amit a kissrác fejlesztett ki, miközben McConaughey rég halott. Az egésznek eleve nincs sok értelme, már a történet szempontjából sem, de
milyen kisgyerek fejleszt ki egy olyan játékot, amiben a szeretett édesapja más nőket visz ágyba?
Via: ScreenCrush / Far Out Magazine