Az Oppenheimer az évszázad filmje

Legalábbis a Taxisofőr írója, az Amerikai dzsigoló és A hitehagyott című filmek forgatókönyvíró-rendezője, Paul Schrader szerint, aki szuperlatívuszokban beszélt Christopher Nolan új alkotásáról.

Július 20-án mutatják be a magyar, 21-én az amerikai mozik az atombomba atyjaként ismert J. Robert Oppenheimerről szóló életrajzi filmet, amelynek egy rajongója már biztos van: nem más, mint Paul Schrader, aki a mű New York-i díszbemutatóján fotózkodott a rendezővel, Christopher Nolannel, és egy Facebookra kitett posztban nem győzte dicsérni az Oppenheimert.


OPPENHEIMER. Az évszázad legjobb, legfontosabb filmje.

Ha ebben az évben csak egy filmet néztek meg moziban, akkor az az Oppenheimer legyen.

Nem vagyok Nolan-rajongó, de ez a darab tényleg olyan átütő, hogy kiszakítja az ajtót a keretből” – írja a posztban az alkotó, aki híres arról, hogy hajlott kora ellenére lelkes felhasználója a közösségi médiának, ahol gyakran elég sarkosan fogalmaz.

Korábban egyébként a film egyik sztárja, Robert Downey Jr. is úgy nyilatkozott, hogy Nolan alkotása „a legjobb film, amiben valaha is szerepelt” – de ő talán nem olyan elfogulatlan kritikus. Schrader és Downey Jr. mellett viszont (ahogy arról ebben a korábbi cikkünkben már beszámoltunk) a filmkritikusok is nagyon lelkesen írtak az Oppenheimerről a sajtóvetítés után a közösségi médiában.


Ezenkívül az is elég meggyőző, hogy Matt Damon a napokban azt nyilatkozta, hogy épp hosszabb szünetet akart tartani a pályáján, de Nolan alkotása miatt meggondolta magát. „Ez most kamunak fog hangzani, de tényleg igaz. (…) a feleségemmel részletesen megbeszéltem, hogy szabadságolom magam, (…)

és az egyetlen kibúvó a szabadságom alól az (lesz), ha Chris Nolan felhív.

Ez persze anélkül történt, hogy tudtam volna, hogy dolgozik-e egyáltalán valamin vagy sem, mert az ilyesmit soha nem mondja el. Aztán egyszer csak úgy a semmiből felhívott…” – mesélte a színész.


(via NME)

 

Ennyire bombasztikus a film

Sokkos állapotba kerültek az Oppenheimer nézői

Volt, aki meg sem tudott szólalni a vetítés után – már ha hiszünk a rendezőnek.

Tovább