Helyzet van! A Mission: Impossible 7 egyelőre nem teljesíti a küldetést

Tom Cruise legújabb blockbustere nem hozza a várt bevételt.

A Mission: Impossible - Leszámolás - Első Rész az nyitóhétvégén, vagyis péntek és vasárnap között mindössze 56,2 millió dollárt gyűjtött be. Mindössze, mivel egy olyan filmről beszélünk, ami 300 millió dollárba került, és ebben még nincs benne a marketing költség. A Paramount és a Skydance azt remélte, hogy új akciófilmjük 60 millió dollárt hoz az hétvégén, sőt, abban is bíztak, hogy talán többet, s így új franchise-rekordot állít fel.

A 2018-as Mission: Impossible – Utóhatás 61 millió dollárral nyitott annak idején, a 2000-es Mission: Impossible 2. pedig 57,8 millió dollárral, így mindkettő jobb számokat produkált, mint a franchise legújabb darabja. Ugyanakkor az első öt nap bevétele 80 millió dollár, ami viszont túl tesz a ez említett két rész bevételén, hiszen az Utóhatás 77,5 millió dollár, a második rész pedig 78,8 millió dollárt hozott az első öt napban. Szóval, hiába volt gyenge az első hétvége, a Mission: Impossible - Leszámolás - Első Rész értékelései elég jók, és talán egész nyáron a mozikban marad. Ám még így is legalább olyan hosszú utat kell befutnia, mint a kacifántos címe. Jelenleg hasonló számokat produkál, mint az Indiana Jones és a sors tárcsája, ami szintén 300 millió dollárba került, és a nyitóhétvégén 60 millióval debütált, és a július 4-i ötnapos ünnep alatt 84 millió dollárt hozott.

David A. Gross, a Franchise Entertainment Research nevű filmes tanácsadó cég vezetője szerint érdemes megvárni, milyen számokat hoz az új Mission: Impossible Amerikán kívül:

„Ez a hazai nyitás nagyjából átlagosnak mondható egy akcióthriller esetében, ami már egy sorozat sokadik része. Az akciófilmek inkább a külföldi piacokon jeleskednek, a tengerentúli nyitások szoktak erősebbek lenni.”

leáldozott a blockbustereknek?

Az Indiana Jones buktája feladja a leckét a filmszakmának

Lassan könnyebb megbukni egy blockbusterrel, mint sikert aratni. Ideje feltenni a kérdést: lehet, hogy a közönség megunta a nagy költségvetésű megaprodukciókat?

Tovább

Ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy

a Mission: Impossible-filmek inkább az idősebb korosztályt célozzák meg, akik nem feltétlenül a nyitóhétvégén nézik meg a filmet.

Ráadásul sokat segíthet a bevételen, a szájhagyomány, vagyis az, hogy a nézők egymásnak ajánlják a filmet, ám ehhez szintén idő kell. Ez igazából jó hír a Leszámolásnak, mivel a héten a „Barbenheimer” néven elhíresül jelenséggel kell szembenéznie: a nyár két legjobban várt filmje fog versengni a héten, a Barbie és az Oppenheimer. Ethan Huntnak ebben a küzdelemben kell felszínen maradni.

(via Variery)