Kidobták az egyik legfontosabb részt az „élőszereplős” Oroszlánkirályból!

Nem csoda, hogy az 1994-es eredeti animáció rajzolója utálja az új verziót!

Aki gyerekként (vagy fiatal felnőttként) szerette a Disney 1994-es klasszikusát, Az oroszlánkirályt, és most 25 évvel később beült az új, „élőszereplős”, full CGI verzióra, bizonyára elcsodálkozott azon, hogy kimaradt a régi rajzfilm legfontosabb jelenete! Az eredeti történet során ugyanis kulcsfontosságú momentum volt, hogy Simba előtt megjelenik a felhőkből kirajzolódva a halott apja, Mufasa, és figyelmezteti, hogy elfelejtette őt, ezáltal elfelejtette a múltját. Az évek óta önkéntes száműzetésben, a bohém hakuna matata-elv szerint élő ifjú trónörökös ekkor döbben rá, hogy az apja szellemének igaza van, tényleg vissza kell mennie az övéi közé, és le kell pofoznia a trónbitorló nagybácsit, megmentve ezzel az anyját és a trónszirt népét!

Na várjunk csak! Egy bujdosó királyfi az apja szellemével társalog, aztán összeszedi magát, hazamegy a királyi udvarba, lepofozza a trónbitorló nagybátyját, megmentve ezzel az anyját és a királyság népét a zsarnoktól? Honnan olyan ismerős ez? Hát innen, az 1994-es Oroszlánkirály ugyanis a világ legjobb Hamlet-adaptációja! Épp ezért szomorú, hogy a felhőkből kirajzolódó szellemarrcal való társalgást a 2019-es verzióból kihagyták...

Erre a döntésre persze van magyarázat: a CGI-verzió rendezője, Jon Favreau a rajzfilmszerű látványvilágot tudatosan hiperrealizmusra cserélte, vagyis olyan lett a remake, mintha a National Geographic-on néznénk az oroszlánok életét, amerikai celebek (Beyoncé, Seth Rogen, Donald Glover) hangalámondásával. A jelenet kihagyásáról a VFX-es trükkcsapat egyik vezetője, Elliot Newman beszélt Yahoo! Entertainment magazinnak:

A döntésnek a film stílusához volt köze. Furcsa lett volna, ha Mufasa hirtelen ott állt volna az égen, mert minden más annyira hiperrealista volt. Jon végig azt mondta: nem akarja, hogy minden szó szerint ugyanúgy történjen, nem akart felhőkből tökéletesen kirajzolódó Mufasát. Jól felépített drámát akart, valami igazán epikusat. Egy ilyen jelenetet viszont a felhők összetett alakja miatt bonyolult volt meganimálni, így a jelenet egészen a munka végéig igen képlékeny volt.

Az, hogy a Disney több korábbi rajzfilmklasszikus leporolását követően Az oroszlánkirályt is újra mozikba küldte 25 évvel később, eléggé kiborította a cég régi animátorait. Dave Stephan, aki A fekete üsttől Az oroszlánkirályig minden fontosabb Disney-mese stábjában ott volt, így fakadt ki nemrég a sajtónak:

Nagyon fáj, hogy ma már a részvényesek is benn ülnek a szobában, és ők döntik el, milyen filmek készüljenek. A Disney felfedte a kártyáit, és az arcunkba tolta, hogy igen, csak pénzt akarnak keresni. Ez nagyon elkeserít engem, mint művészt, mert ezt a stúdiót annak idején azért alapították, hogy itt eredeti és művészi alkotások jöjjenek létre...

(via Uproxx.com)