Mit hoz az április a mozikba?

Három szuperhősfilm is jön, egy újabb Stephen King feldolgozás, egy rakás animáció, pár dokumentumfilm, egynéhány horror, és Mads Mikkelsen sem marad otthon!

A hónap elejét mindenképpen a jó eséllyel eddigi legviccesebb szuperhősfilm, a Shazam! viszi – legalábbis nem úgy lesz vicces, mint mondjuk a Deadpool, hanem gyerekesen szórakoztató, hiszen itt egy kissrácból lesz a címbeli varázsszóra legyőzhetetlen, de rendkívül infantilis izomkolosszus. De nem ez az első hét egyetlen fontos filmje! Stephen King regényét már 1989-ban megfilmesítették, így ideje volt leporolni az anyagot, és most itt az új Kedvencek temetője, amiben sok részletet megváltoztattak, de a lényeg megmaradt: ami feltámad, az már nem a régi! És rögtön jön egy másik horror is, a Mary Shelley – Frankenstein születése, ami persze életrajzi dráma is egyben a törékeny Elle Fanninggel.

Izgalmasan hangzik A Kolibri projekt is, amiben Jesse Eisenberg és Alexander Skarsgård főz ki egy őrült tervet, hogy legyőzzék tőzsdei ellenfelüket, Salma Hayeket, és itt még nincs vége a sornak. A Claire Darling utolsó húzásában Catherine Deneuve újra bebizonyítja, hogy nagymamakorban is egy modern asszony, izgalmas szerepekkel, csak nem biztos, hogy ennek még újdonságértéke van. Szintén francia a Pezsgő és macaron – egy feledhetetlen kerti parti aminek magyar címébe a forgalmazó beleépített minden hívószót, amire a célközönség felkaphatja a fejét, és ott van még az amerikai Dumplin' - Így kerek az élet című amerikai vígjáték a duci kislányról, aki benevez arra a szépségversenyre, amit egykori szépségkirálynő anyukája (Jennifer Aniston) szervez.

És a franciák a második héten sem pihennek: a 132 perces Bocsáss meg, kedvesem! egy családapáról szól, aki egy üzleti út során jön rá, hogy a férfiak (is) tetszenek neki, míg a botrányfilmes Gaspar Noé új munkájában, az Eksztázisban valaki LSD-t tesz egy csapat táncos italába, majd elszabadul a pokol. És jön az új Hellboy is, ahol David Harbour vette át Ron Perlman helyét, és eléggé kétesélyesnek látszik a dolog, pláne úgy, hogy a film főgonoszát Milla Jovovich játssza, és ő már ezer éve nem szerepelt igazán jó produkcióban. Annál izgalmasabban hangzik A hiányzó láncszem, a Coraline és a titkos ajtó és a Kubo és a varázshúrok mögött álló Laika animációsfilm-stúdió új stop-motion munkája, és a hiányzó láncszem itt az emberi evolúcióra utal, a láncszem maga pedig egy beszélő és nagyon udvarias majomember. Az Interjú Istennel zavarbaejtő darab, amiben egy kiégett amerikai haditudósító egy olyan emberrel találkozik, aki azt állítja, ő Isten. A Miután amerikai romantikus thriller egy kedves lányról, aki nem a megfelelő srácba zúg bele. A Kilenc hónap háború című dokumentumfilm egy, a kelet-ukrajnai konfliktusban harcoló kárpátaljai magyar katona sorsát követi – kilenc hónapon át.

Szintén sok fesztivált megjárt magyar dokumentumfilm az Egy nő fogságban, ami egy rabszolgaként dolgoztatott asszonyról szól, de nem sokkal vidámabb A gyászoló asszony átka sem, ami viszont B-kategóriás amerikai horror. A Csodapark kedves egészestés animációs vígjáték sok állattal, és valami hasonló kategória a Mia és a fehér oroszlán , csak élő szereplőkkel. A Látomás című japán-francia drámában Juliette Binoche a Távol-Keleten talál önmagára és egy ritka gyógynövényre, de ennél sokkal izgalmasabb a Hotel Mumbai, amely a 2008-as hírhedt indiai terrortámadás történetét meséli el, és végül, de nem utolsósorban kijön a Vízipók-csodapók - a film is, amolyan hiánypótlóként.

Azon pedig ne csodálkozzunk, hogy az utolsó hétre kevés film marad, ekkor mutatják be ugyanis a háromórás szuperhősös monstrumot, a Bosszúállók: Végjátékot. A fél világot elpusztító Thanos ellen utolsó harcba induló hősökkel - már azokkal, akik megmaradtak, vagy azokkal is, akiket valamilyen módon mégis visszahoznak - csak A hőlégballon című, valós eseményt feldolgozó német film mer versenyezni, illetve Mads Mikkelsen, aki a Sarkvidék című izlandi túlélődrámában mutatja meg újra, milyen kemény tud lenni. Nagyon kemény!