Tarantino megvédte az év egyik legnagyobb bukását

Igaz, Quentin Tarantino kicsit hazabeszélt, amikor a Joker: Kétszemélyes téboly védelmére sietett, de ő már csak ilyen.

A sokak által nagyon várt Joker: Kétszemélyes téboly az év egyik legnagyobb csalódása lett, mind anyagi, mind kritikai értelemben. Az általános vélemény az, Todd Phillips rendező engedett a stúdió nyomásának, de úgy készítette el a nagyszerű Joker (2019) folytatását, hogy egyszerűen nem volt története hozzá, így belenyomott egy csomó teljesen öncélú musicalbetétet. Nem mindenki osztja ezt a véleményt, Quentin Tarantino például egy podcastban a film védelmére kelt – igaz, azt ő is elismerte, hogy a film „egy hatalmas katyvasz”.

Forrás: Michael Tran / FilmMagic / Getty Images

 

Tarantino és egykori alkotótársa, Roger Avary egy Bret Easton Ellis-tematikájú podcastban vitatta meg az év talán legellentmondásosabb filmjét. Így fogalmazott:

 „Todd Phillips maga a Joker, vagyis a Joker rendezte ezt a filmet. Az egész elképzelés, beleértve azt, hogy elkölti a stúdió pénzét – és úgy szórja azt, ahogy a Joker szórná – annyit tesz, mintha azt mondaná mindenkinek: Kapjátok be! Ezt mondja a közönségnek, Hollywoodnak és persze mindenkinek, akinek akár csak egyetlen részvénye van a DC-ben vagy a Warner Brothersnél"

Ez az üzenet nagyon is átjött Tarantinónak, aki el is magyarázta, mi jött be neki pontosan a Joker 2-ben.

„Nagyon-nagyon tetszett a film, de komolyan. Úgy ültem be a moziba, hogy majd a rendezést fogom értékelni, arra számítottam, hogy kifejezetten intellektuális élmény lesz. Filmként szerintem nem működött, viszont önmagáért szerettem. Vagyok annyira nihilista, hogy élvezzem ezt a hatalmas káoszt. Az intellektuális kihívást ugyan nem találtam meg, de beszívott az élmény. Bejöttek a musicalbetétek, és azt vettem észre, minél banálisabb egy-egy dal, annál jobban működik."
Forrás: InterCom

 

Lassan azért kiderült az is, miért tetszett QT-nek igazán a film: mert saját munkájára, a Született gyilkosokra (1994) emlékeztette. Ennek ugyan „csak” forgatókönyvírója volt, mivel végül Oliver Stone rendezte, mégis pályafutása egyik legfontosabb darabjának tartja.

 

„Az első részt elsősorban a Taxisofőr inspirálta, ezt pedig a jelek szerint a Született gyilkosok, amelyet ugyebár én írtam. És így is képzeltem el eredetileg a Született gyilkosokat,  Mickey és Mallory megalkotójaként.  Imádtam, hogy ezt feldolgozták, imádtam az irányt, amely felé Todd Phillips elindult, mert az egész olyan, mintha Mickey Knox lázálma lenne."

Forrás: slashfilm.com