2021 legrosszabb Netflix-filmjei

Van, amikor a nagy sztárok és a jó ötletek sem segítenek. Ez volt idén az öt legrosszabbul sikerült alkotás a streamelős óriásnál.

A Netflix idei filmkínálata alapján meg nem mondaná senki, hogy épp világjárvány van: a streamingóriás elképesztő tempóban termeli a saját tartalmakat. A minőség azonban hagy maga után némi kívánnivalót, ahogy azt mindannyian tapasztaljuk. Sajnos minden egyes Ne nézz fel!-re vagy A kutya karmai köztre jut öt gyengébb vagy épp a nézhetőség határát súroló produkció. A Screencrush tízes listájából válogattuk ki azokat a produkciókat, amelyekről mi is írtunk kritikát.

Halálos harcmező

Forrás: Netflix


„A Halálos harcmező pont az a produkció, amit »tipikus netflixes«-ként szoktunk csak emlegetni, és ilyenkor nem Az írre, a Házassági történetre, a Romára vagy a Buster Scruggs balladájára gondolunk, hanem azokra a látványfilmekre, amelyek a poszterük vagy az előzetesük alapján megtévesztésig hasonlítanak egy valódi blockbusterre,

és csak akkor derül ki, hogy az igazi helyett Tesco gazdaságos verziót kaptunk, amikor már negyedórája nézzük”

ezt írtuk januárban a Budapesten forgatott, akciófilmbe oltott sci-firől, amelyben Anthony Mackie egy android katonát alakít.

A Halálos harcmező egyáltalán nem nézhetetlen, de nagy bűne, hogy többnek akarja mutatni magát annál, mint ami, holott „csak annyira mély, mint egy szerencsesüti-idézet, és mindenki jobban járt volna, ha Hafströmék a nagyotmondás helyett inkább felvállalják a B-filmes vonalat, és készítenek egy önfeledt zúzást, ahogy a műfaj nagymestere, Michael Bay tette a szintén netflixes Six Underground – Hatan az alvilágbóllal.”

Nő az ablakban

Forrás: Netflix


Még egy film, aminek ideális esetben ott kéne lennie az év végi best of-listákon, hiszen a jó nevű Joe Wright (Büszkeség és balítélet, Vágy és vezeklés, Hanna) rendezte, a színészek közt ott az Oscarra jelölt Amy Adams és az Oscar-díjas Gary Oldman, illetve Julianne Moore, az alapanyag pedig egy hitchcocki ihletésű bestseller. Valami mégis félrecsúszott. A Port kritikusa szerint a film legnagyobb hibája a gyenge forgatókönyv és az invenciótlan rendezés.

„Joe Wright semmit sem mozgató rendezése miatt a műnek annak ellenére sem alakul ki erős atmoszférája, hogy ehhez minden adott lett volna. (…) a Nő az ablakban  a benne rejlő lehetőségek ellenére egy minden ízében közepes film.”


Ébrenlét

Forrás: Netflix


A világvégefilmek újabban külön műfajt alkotnak, pláne a Netflixen, ahol nem győzik berendelni az alaptémát variáló filmeket és sorozatokat. A kevésbé ismert színészekkel leforgatott Ébredésnek az a kiindulópontja, hogy egy globális esemény hatására az emberek képtelenek aludni, a főhős pedig a legújabb trendeknek megfelelően egy családját védő anya, aki egyben exkatona is. Kár, hogy a szereplőkkel ellentétben a nézőknek sokkal könnyebben megy az alvás a film alatt. A mi kritikusunk viszont vajszívű volt, szerinte „Mark Raso (KoppenhágaKodachrome) tisztességes mesterember.

Nyilván behatárolja a lehetőségeit, hogy nem nagy költségvetésű mozifilmről van szó nagy sztárokkal,

sőt, nincsenek földönkívüli szörnyek és démoni entitások, mint a Hang nélkül (2018 ) vagy a Madarak a dobozban (2018) esetében; de amit összerakott, az teljesen vállalható, ha néhol billeg is.”

Különösen veszélyes bűnözők

Forrás: Netflix


A kritikusok és a nézők sokszor látványosan nem ugyanazt gondolják egy filmről. Hiába húzta le ugyanis majdnem mindenki Gal Gadot, Ryan Reynolds és Dwayne „The Rock” Johnson közös kalandmatinéját, 277 millió órányi megtekintéssel a Netflix legnézettebb idei produkciója lett. A streamingóriás fejesei úgy gondolták, a sikerhez bőven elég, ha összeterelnek három A-listás sztárt egy látványos bohóckodásra – és igazuk lett. A Port kritikusa ugyanakkor elnézőbb volt, szerinte

„egészen biztos, hogy nem a Különösen veszélyes bűnözők lesz a 2021-es esztendő legjobb filmje.

Az a fanatikus Dwayne Johnson-, Gal Gadot- és Ryan Reynolds- (valamint James Bond-, Austin Powers-, Lara Croft- és Indiana Jones-)rajongó viszont, aki kétórányi vicces, de másnapra elfelejthető agyrágógumira vágyik egy nehéz munkanap utáni estén, ennél jobb kontentet jelenleg keresve sem talál a Netflix kínálatában!”

A lecsap csapat


Melissa McCarthy és Octavia Spencer filmjének ötlete papíron nem hangzott rosszul. Egy gonosztevőkkel teli világban két elhidegült barátnő szupererőre tesz szert, kiosztanak néhány pofont és megvédik a városukat. Két népszerű műfaj, a szuperhősfilm és a komédia kombinálása.

Mi baj történhet?

Valójában már az előjelek sem voltak jók: a filmet az a Ben Falcone rendezte, akinek ez már az ötödik közös munkája a feleségével, McCarthyval, és korábbi együttműködéseikből sem sült ki semmi emlékezetes. A Netflixen debütált produkció humora ordenáré, sztorija pedig dögunalom: nem is csoda, hogy az internet népe is gyűlölte. Annyira persze nem, hogy a streamelős óriás ne gondolkodjon el a folytatás lehetőségén, aminek állítólag már zöld utat is adtak...

A SZESSÖN különleges kiadásában ezúttal akasztjuk a hóhért: nem más püföli a dobot, mint a PORT.hu új videósorozatának munkatársa, a zenei és bulvár tévéműsorokat karcos hangon ekéző blogger, Péter Dávid!