Sorra dönti a rekordokat az HBO sorozata, Rév Marcell operatőr pedig elmagyarázta, mi volt a második évad koncepciója.
Euforikus hangulatban az Eufória rajongói – kezdhetnénk így is, mert a második évad fináléja rekordot döntött: 6,6 milliós nézettséggel ez lett a sorozat legnézettebb epizódja. A második évadot részenként átlagosan 16,3 millióan látták, de a nyitóepizód például már 19 milliónál tart. És ami még ennél is meglepőbb:
az Eufória 2004 óta az HBO legnézettebb sorozata a Trónok harca mögött;
de a 16,3 milliós átlag még több is, mint a fantasyszéria első három évadának nézettsége. A Trónok harca 4. évadát átlagosan 19 millióan nézték, ám az Eufória idővel ezt is túlszárnyalhatja, hiszen az HBO Maxon folyamatosan nő a megtekintések száma.
A Twitteren is rendesen pörög a sorozat: a második évad januári premierje óta 34 millió tweet született a témában, ami 51 százalékkal több az első évadhoz kapcsolódó aktivitásnál. A sikerhez nagy valószínűséggel az is hozzájárult, hogy a nézők nem ömlesztve kapták az epizódokat, mint a Netflixen szokás, hanem heti bontásban, így a két rész bemutatója közt ki lehetett beszélni a látottakat a közösségi médiában. Az új évad kapcsán például fellángolt a vita arról, mennyiben népszerűsíti a széria a drogfogyasztást, és a téma kapcsán Zendaya is megszólalt.
Az IndieWire közben a sorozat operatőrét, Rév Marcellt is megszólaltatta, aki a legapróbb technikai részletekre is kitért, miközben a forgatásról mesélt. Az interjúból kiderül, hogy a magyar szakember és a széria író-rendező-kreátora, Sam Levinson már az előkészítési szakaszban megállapodtak arról, hogy nem akarják magukat ismételni, és egy olyan új koncepciót dolgoztak ki, amely passzol a 2. évad megváltozott tónusú forgatókönyvéhez.
Az első évad vizualitását elvittük a szélsőségekig, de a 2. évadban inkább mélyebbre akartunk ásni a vizualitás határainak feszegetése helyett”
– fogalmazott, hozzátéve, hogy míg az első évad az azonnaliság és a jelenidejűség jegyében készült, addig a folytatás sokkal intimebb, és az emlékezés folyamatát próbálja megragadni.
Ehhez a legjobb eszközt a technológiaváltásban találták meg: a digitális kamerákkal forgatott első évadhoz képest a másodikat már filmre rögzítették. A gyakorlatban ez az jelentette, hogy Révnek a jeleneteket teljesen máshogy kellett bevilágítania, sokkal több lámpával, így aztán amit a forgatáson láttak a színészek és a stábtagok, az nem sokban hasonlított az előhívás utáni végeredményre; helyette úgy érezhették magukat, mintha egy rossz sitcom díszletei között lennének.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A magyar operatőr azt a kérdést is feltette magának, hogy a filmkészítés mennyiben intellektuális folyamat, és mennyire zsigerből jövő, ösztönös tevékenység. A válasz szerinte az, hogy a kettő egyszerre, azaz amennyire lehet, megbeszélik előre, mit akarnak a képen látni, de ettől még a forgatáson nagyon sok, pillanatnyi megérzésen alapuló döntést kell hozni. Rév és Levinson ezért arra törekedtek,
Rév hangsúlyozta azt is, hogy a vizualitást néha alá kell rendelni a színészi játéknak és érzékenységnek, ahogy az az 5. epizódban is történt, amikor az elvonó elől menekülő Rue energiájához szabták a képi stílust. A zeneválasztás is hatással lehet a képekre – pláne amikor a dalokat eleve beleírják a scriptbe. A 3. rész flashbackjében például INXS szól, ami Rév tinédzseréveit is megidézte, ezért abban a jelenetben sokkal stilizáltabb megoldásokat használt. Az operatőr szerint a második évad művészi sikere összességében annak köszönhető, hogy minden szereplő és stábtag inspirációs forrást jelentett, azaz bárki hozzájárulhatott ötleteivel az alkotáshoz.
(via Indiewire)