Áldás és átok – Filmek a közösségi médiáról

Mark Zuckerberg május 14-én lett 37 éves. A Facebook átok, áldás, mindkettő egyszerre, és gyökeresen átformálta az életünket. Olyan, a streamoldalakon nálunk is elérhető filmeket válogattunk, amelyekben a közösségi média kiemelt szerepet játszik.

Társadalmi dilemma

Ez a drámai dokumentumfilm a közösségi média veszélyeit járja körül, és maguk a fejlesztők kongatják meg a vészharangot saját találmányaik kapcsán. Kritikánk a Netflix dokumentumfilmjéről itt olvasható.

 

Hater: A gyűlölet új arca

Egy kétszínű fiatalember a közösségi média legsötétebb bugyraiban végzi munkáját, de hamar rájön, hogy a virtuális mocskolódás durva következményekkel jár. (Netflix)

 

Emily Párizsban

Miután Emily Cooper, a chicagói marketinges megkapja álmai állását Párizsban, a munka, a barátok és a szerelem között manőverezve veti bele magát kalandos új életébe. Kritikánk itt olvasható.

 

Egy kis szívesség

Stephanie (Anna Kendrick), az egyedülálló vlogger anyuka nyugodt, kisvárosi élete egy csapásra megváltozik, mikor megismerkedik a gyönyörű és titokzatos Emilyvel (Blake Lively). Egy nap Stephanie-t felhívja újdonsült barátnője, és egy kis szívességre kéri, ami váratlan események sorozatát indítja el. Emily rejtélyes módon eltűnik, és az aggódó Stephanie vlogja olvasóihoz, valamint Emily jóképű férjéhez, Seanhoz (Henry Golding) fordul segítségért. Az eltűnt nő utáni nyomozás során sötét titkok kerülnek a felszínre, ami meghökkentő fordulatot hoz mindenki életébe.

Darcey Bell nagy sikerű, briliáns regényéből készült misztikus thriller váratlan fordulataival, stílusos képi világával, feszes tempójával az első perctől az utolsóig fogva tartja nézőjét. Anna Kendrick és Blake Lively párosa remekel Paul Feig, a Női szervek, a Kém és a Koszorúslányok rendezőjének legújabb filmjében, aki ezúttal nem fél megmutatni a sötét oldalát. Kritikánk itt olvasható. (Netflix)

 

Álhíres

A közösségimédia-platformokon ma már több százmillió olyan ember van fent, akik hatalmasra duzzadt követőtáboruk révén influenszernek számítanak. Ám ők tényleg híresek? Mit jelent egyáltalán a hírnév és a befolyás a digitális korban? Hogyan befolyásolható a közösségi média világa? Az HBO dokumentumfilmjében a régi motoros újságíró, Nick Bilton egy innovatív társadalmi kísérlet során rántja le a leplet a közösségi média és az azt befolyásoló tényezők működéséről. Három Los Angeles-i fiatal minden vágya, hogy híres legyen, és bár alig vannak követőik, mégis népszerű influenszerekké válnak egy seregnyi hamis követő és robot megvásárlásával, miközben feltárulnak ennek a sokakat magával ragadó, mégis valószínűtlen életmódnak a csodái és költségei. (HBO)

 

Q: A vihar felé

A hatrészes sorozat a QAnon nevű jelenség értelmi szerzőjének nyomába ered, és megpróbálja feltárni, hogyan használja fel az összeesküvés-elméleteket és az információs hadviselés eszközeit a politika és a közgondolkodás manipulációjára.

 

Social Network – A közösségi háló

Mark Zuckerberg jobban ért a számítógépekhez, mint a csajozáshoz. A Harvard egyetem diákja ideje nagy részét a gépe előtt tölti. 2003-ban új ötlettel áll elő: egy olyan oldalt indít a világhálón, ahol a haverok közösségi életet élhetnek. A kollégiumi szobából indult Facebook valóságos kommunikációs forradalmat hozott, és alapjaiban változtatta meg a világot, az emberi kapcsolatokat - és megváltoztatta az alkotóját is. Hat esztendővel és ötszáz millió ismerőssel később Zuckerberg a világ legfiatalabb milliárdosa. Egykor békés, nyugodt életről álmodott, a siker azonban felkavarta mind a szakmai, mind a magánéletét. (Netflix)