Ezek voltak a leghitványabb netflixes filmek 2024-ben

  • PORT

Volt miből válogatni, a Netflix a minőség helyett idén is a mennyiségre ment rá.

Listáztuk már a 2024-es év legnagyobb csalódást okozó filmjeit, de ezekből a netflixes produkciókat kihagytuk, azoknak ugyanis külön bugyor jár a filmpokolban. A legnagyobb streamer idén sem hazudtolta meg magát, futószalagon érkeztek a hitványabbnál hitványabb végtermékek, és nemcsak a kis költségvetésű, de a „szuperprodukció” kategóriában is.

 

8. Cukormáz nélkül

 
Az ikonikus amerikai gyorssütemény, a Pop-Tarts eredettörténetét meséli el a Cukormáz nélkül, csak nem fajsúlyos biopic, vagy önmagát komolyan vevő dráma (lásd: Tetris, Air – Harc a legendáért, BlackBerry), hanem blőd vígjáték formájában.

Annyira valójában nem szörnyű a produkció, mint a lista többi tagja, az például szellemes ötlet, hogy a film az édességháborút felnagyítja a hidegháborús űrfegyverkezés és az ahhoz kapcsolódó nagypolitikai játszmák szintjére. Más kérdés, hogy ha az író-rendező a standup-legenda Jerry Seinfeld, és a főbb szerepekben olyan színészek bohóckodnak, mint Melissa McCarthy, Jim Gaffigan és Amy Schumer, és feltűnik még Peter Dinklage, Christian Slater, Hugh Grant, Bill Burr vagy Jon Hamm is, akkor azért kicsit magasabbra kerül a léc. Ahogy kritikusunk írta, a Cukormáz nélkül sajnos

olyan súlytalan blődli lett, ami leginkább csak az amerikai boomerek nosztalgiareceptorait ingereli.”

 

7. Légi csibészek

F. Gary Gray rendezőnek igen komoly filmográfiája van (Végre péntek, Nincs alku, Az olasz meló, Straight Outta Compton) és otthon van az okos, jól kidolgozott thrillerek világában, úgyhogy rejtély, itt mi mehetett félre. A Légi csibészek egy csapat tolvajról szól, akik arra vállalkoznak, hogy lenyúlnak 500 millió dollárnyi aranyat egy repülőn található széfből 12 ezer méter magasságban.

Az alkotók nagyon erőlködnek, hogy lekopírozzák a Mission: Impossible receptjét, hiszen itt is egy szedett-vedett csapatnak kell mindent bevetnie, hogy ellopjanak egy értékes tárgyat egy látszólag megközelíthetetlen helyről. Szép dolog az ambíció, de a Légi csibészek ehhez képest

olyan, mintha a ChatGPT-t kérték volna fel, hogy írjon egy heist filmet, és ez lett a végeredmény

– a műfaji klisék lélektelen keveréke és egy olyan cselekmény, aminek semmi értelme.

A film persze ettől még nagyot ment a Netflixe, valószínűleg nem függetlenül attól, hogy Kevin Hart nevével adták el, és végül 129,4 millió megtekintést gyűjtött össze a januári premierje után.

6. Az ír kívánság

Összenő, ami összetartozik, írhatnánk egy kissé rosszindulatúan, miután Lindsay Lohan immár a második filmjét készítette el a Netflixnek a 2022-es Karácsonyi románc után. A műfaj ezúttal is romkom, Lohan alakítja a könyvszerkesztő Maddie-t, aki reménytelenül szerelmes abba a Paulba, aki éppen a nő legjobb barátnőjét, Emmát készül feleségül venni Írországban. Ekkor bekövetkezik a csoda: Maddie azt kívánja, hogy Emma helyett ő menjen hozzá Paulhoz, és a kívánsága beteljesül.

Ami ezután következik, az klisé klisé hátán, különösen, amikor Maddie elkezd belezúgni egy másik férfiba. A forgatókönyv ötlettelen, a fordulatokat pedig már ezerszer láttuk. Igaz, legalább Írország szép, de ez aligha a stáb érdeme.


5. Rebel Moon – 2. rész: A sebejtő

Még 2013 decemberében került fel a Netflixre Zack Snyder  sci-fi eposza, a Rebel Moon – A tűz gyermeke. A rendező eredetileg egy 172 oldalas forgatókönyvben írta meg a sztorit, amiből egy több mint háromórás filmet lehetett volna csinálni, de végül a Netflixszel közösen úgy döntött, hogy a filmet két részre vágják. A film társzerzője, Kurt Johnstad a második rész premierje előtt úgy nyilatkozott, hogy a folytatás teljesen más lesz, mint az első rész, egész pontosan egy „megállás nélküli akció-hullámvasút, tele fordulatokkal.”

Utólag már kijelenthető, hogy Snyder nem írt streamingtörténelmet, és bár dicséretesen nagyok voltak az ambíciói – gyakorlatilag a saját Star Wars-filmjét akarta megcsinálni –, a végeredmény egy látványos katyvasz lett. Sajnos a második részre is igaz, amit az elsőről írt a portos kollégánk:

 „Ez a film jól példázza, mi a beépített hibalehetőség a Netflix-produkciók esetében. A sokat szidott nagy stúdiórendszerben ezer ember figyel arra, hogy a produkció valóban minőségi szórakoztatást nyújtson, a forgatókönyv pedig szintén ezer kézen megy át, hogy ne legyen olyan bután leegyszerűsített, mint például a Rebel Moon esetében, hogy életszerű párbeszédeket kapjunk és legalább kicsit árnyalt karaktereket.”

Más kérdés, hogy a marketing működött: a második rész áprilisi megjelenése mindkét filmet a lista 14. és 15. helyére emelte - a második rész 55,8 millió, míg az első rész 54,2 millió megtekintést ért el.

4.  Atlas

A 2023-as Anya című akcióthriller Jennifer Lopez főszereplésével meglepően jól sikerült, úgyhogy bízhattunk benne, hogy az énekesnőből lett színésznő újabb netflixes projektje sem lesz gyengébb. Nem így történt, pedig a sztori ígéretesnek tűnt. A futurisztikus történet középpontjában egy Atlas nevű, briliáns agyú adatelemző áll (őt alakítja J-Lo), aki bár szenvedélyesen gyűlöli a mesterséges intelligenciát, mégis ő lesz az utolsó reménysége az emberiségnek, hogy elkapjanak egy távoli bolygóra menekült, öntudatra ébredt robotvezért. Atlas csak egyetlen módon mentheti meg az ismert univerzumot a gonosz MI rémtetteitől: ha képes maximálisan megbízni az agyával összekötött „jó MI-ben”, aki az idegen planétán elengedhetetlenül szükséges robotpáncélját vezérli.

A Port szerzője szerint azonban a film nem több mint „egy rosszul összedrótozott sci-fi kliséhalom”, és

olyannyira nem tud okosan hozzányúlni a mesterséges intelligencia témájához, hogy néha már úgy tűnik, a forgatókönyvet nem hús-vér ember, hanem MI írta.”

A nézőket ez természetesen nem zavarta, és a májusban bemutatott film két hónap alatt 77,1 millió megtekintést ért el - ez elég volt ahhoz, hogy 2024 első felének 7. legnézettebb netflixes produkciója legyen.

3. A menyasszony anyja

Mégis miért vezeti ez a szennyfilm napok óta a Netflix toplistáját?! tette fel a jogos kérdést a Port kritikusa, aki szerencsétlenségére elvállalta, hogy megnézi, és ír is róla. A produkció korábban Az örömanya éven futott, de valójában semmi köze az Örömapához, sőt, egy mondatban sem illene említeni vele.

Mark Waters és Robin Bernheim rendezése Lanáról (Brooke Shields) szól, aki megtudja, hogy a lánya hozzámegy a volt barátja fiához. Az alkotópáros úgy volt vele, hogy filmjük kipipál minden rubrikát, és egyszerre lesz szerethető vígjáték a gyerek elengedéséről, romantikus komédia az elveszett szerelem újraélesztéséről és egy Apádra ütök-típusú mókázás kínos helyzetekkel – és persze

kudarcot vall minden fronton.

A film tele mondva csinált „komikus” helyzetekkel, és ahogy a Port kritikusa írta, a „mondanivalót sikerült olyan fogcsikorgatós mondatokba csomagolni, amit csodálunk, hogy nem röhögtek el a színészek.”

2. A félelem bére

Szokás kárhoztatni Hollywoodot, amiért a folytatások és előzményfilmek mellett csak remake-ekben tud gondolkozni, de miért ne lehetne egy hetvenéves klasszikust felfrissíteni, ha az alkotóknak van hozzá valami izgalmas ötletük? A 2024-es A félelem bére készítői ezen  a banánhéjon csúsztak el. A Georges Arnaud regénye alapján készült 1953-as eredeti minden idők egyik legjobb thrillere, és az 1977-es verzió, a William Friedkin által rendezett A félelem ára sem sokban marad el tőle, úgyhogy az új francia film alkotói nem kis terhet vettek a nyakukba.

Az eredeti sztori szerint valahol Közép-Amerikában két francia, egy olasz és egy német férfi elvállal egy veszélyes küldetést: egy amerikai olajipari társaság megbízásából két, folyékony nitroglicerinnel megtöltött teherautót vezetnek el egy ötszáz kilométerrel arrébb található fúrótoronyhoz. A film feszültségét az adja, hogy az öngyilkos küldetés során a szállítmány bármikor felrobbanhat, így a néző már akkor is erős izgalmi állapotba kerül, ha a teherautók egy nagyobb kátyúba hajtanak bele.

Igazi fostalicskát csináltak a Netflixre a nagy klasszikusból

Lehet, hogy magasak voltak az elvárásaink A félelem bére francia remake-je esetében, de a Netflixen futó, filmnek álcázott kaszkadőrparádé semmilyen mércét nem ütött meg.

Hát így

 

Az új francia változat készítői ezt nem tartották elég izgalmasnak, ezért telepakolták a filmet még több akciójelenettel, plusz felesleges flasbackekkel, romantikus szállal és lapos karakterekkel. Aki nem látta az előző két verziót, az talán nem unja annyira, de az is biztos, hogy két hét múlva már semmire sem fog emlékezni belőle. Ahogy kritikusunk írta,

Azon túl, hogy az operatőri munkába nem érdemes belekötni, egyszerűen semmi jót nem lehet erről a véletlenszerűen összedobott, rosszul megírt és még rosszabbul eljátszott filmre mondani."


1.  Csúfok

A Netflix fejesei megszállottan keresik a saját, óriás nézettséget hozó franchise-ukat, vagyis egy Stranger Thingshez hasonló, arany tojást tojó tyúkot, de ezeknek a kísérletezéseknek általában pofára esés a végük. A Csúfokkal Az éhezők viadalát, Az útvesztőt és társait próbálták koppintani, és ehhez papíron megvolt a megfelelő alapanyag is, Scott Westerfield azonos című, magyarul is megjelent sorozatának első könyve, de ami elromolhatott, az el is romlott. A Port kritikusa szerint mégis élmény a film, mert „míg a legtöbb, gagyi-kategóriában induló Netflix-film szimplán csak érdektelen, agyzsibbasztóan középszerű vagy végtelenül fárasztó (lásd Zack Snyder Rebel Moonját), a Csúfoknak sikerül megugrania ez a szintet,

be tud lépni az "annyira szar, hogy már jó"-filmek klubjába, vagyis fergeteges szórakozás minden mozgóképes katasztrófaturista számára.”  

Fergetegesen gagyi a Netflix új tini sci-fije

A Csúfok úgy viszonyul az igazi sci-fikhez, mint az Űrgammák a 2001: Űrodüsszeiához.

Kritika

 

Via: Watchmojo