Tényleg jönnek a reklámok a Netflixre

És a Disney Pluszra is, de hozzánk egyelőre még nem.

Májusban még csak pletykaként keringett a nemzetközi és a magyar szaksajtóban, júniusban hivatalosan is bejelentette Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója, most pedig valósággá vált: november 1-től 12 országban bevezetik az alacsonyabb árfekvésű, hirdetéses előfizetést.

FONTOS: aki nem akar, az nem fog reklámokat kapni, csak azok, akik a legolcsóbb előfizetést választják a jelenlegi helyett.

6,99 dollárral ez lesz a Netflix legolcsóbb előfizetése (most 9,99 dollár az alapdíj), és a meglévő előfizetők szolgáltatását ez nem érinti.

A hirdetések mellett a videó minősége 720p-re csökken, szemben a szabványos 1080p-vel, és a letöltés sem lesz lehetséges, szemben a többi előfizetéssel. A Netflix azt is megerősítette, hogy korlátozott számú film és tévéműsor nem lesz elérhető a helyi licenckorlátozások miatt a reklámos előfizetésben, de dolgoznak az ügyön. Pozitívum viszont, hogy

az ígéret szerint politikai hirdetéseket nem fognak futtatni.

A Stranger Things 4. évadának hirdetése Krakkóban (Getty Images - Artur Widak/Nur)

 

A hosszabb filmek alatt a szünetek számát is korlátozni fogják, hogy megőrizzék a "moziélményt", ami azt jelenti, hogy

óránként legfeljebb 4-5 percnyi – egyenként 15 és 30 másodperces - reklámra számíthatunk.

A streamingszolgáltató azt is bejelentette, hogy 2023-tól kezdve a Nielsen mérni fogja a Netflix nézettségi és reklámadatait – eddig bemondásra kellett nekik elhinnünk, hogy mennyien nézik például a Stranger Thingset.

Hivatalosan november 3-tól lesz elérhető a reklámos előfizetés az Egyesült Államokban, Kanadában, Nagy-Britanniában, Ausztráliában, Brazíliában, Spanyolországban, Mexikóban, Koreában, Japánban, Franciaországban, Németországban és Olaszországban.

A Netflix ezzel a lépéssel a konkurens Disney+ próbálja megelőzni, amely egy hónappal később, havi 7,99 dollárért vezeti be a hasonló hirdetéses előfizetését.

Via: THR