A digitális tartalomfogyasztás forradalma zajlik

  • PORT

A siker azon múlik, megértik-e a cégek a nézői igényeket.

A negyedik legnagyobb tévés szereplő, egyben a legnagyobb magyar sportstreaming-szolgáltató, a Network4 vezérigazgatója, Borsány-Gyenes András a MediaFuture-nek beszélt a digitális tartalomfogyasztás jövőjéről. Elmondása szerint a siker kulcsa a nézői igények pontos megértése és az új technológiai lehetőségek kiaknázása.

 

A streaming előnyei a tévével szemben

Borsány-Gyenes megosztotta a MediaFuture-rel, hogy a vállalat innovatív megoldásokon dolgozik, amikhez a streaming platform tökéletesen alkalmas:

„A streaming sokkal rugalmasabb technológia a tévécsatornák világához képest, hiszen a fogyasztó eldöntheti, mikor és mit néz meg.”

A legfontosabb viszont, hogy a két platform nem üti egymást, sőt a klasszikus televíziós tartalomszolgáltatók és a streamingszolgáltatók össze fognak érni, ugyanazok a műsorok megjelenhetnek mindkettőn, és Borsány-Gyenes reményei szerint a nézők mindkét típusú szolgáltatást fogyasztják majd.

Forrás: pexels-jeshoots-com

 

Alkalmi előfizetések és mesterséges intelligencia

A felhasználók elsősorban az nagy streamingszolgáltatókat nézik (Netflix, Disney+, Max, stb), ám a NET4+ stremingen alkalmi előfizetések is lesznek, bár a hosszútávú cél az, hogy a nézőket folyamatosan ott tartsák:

„A két legszűkebb keresztmetszet, amivel dolgoznunk kell, a disposable money és a disposable time, tehát az elkölthető pénz és az elkölthető idő. Azt gondolom, hogy az utóbbi a szűkebb. Az lesz az ügyesebb szolgáltató, aki erősebb impulzusokat tud adni, hogy a számára nyisson egy kis időablakot a fogyasztó. Ezt is segíti most az AI-n alapuló fejlesztésünk, amellyel a sporttartalmak személyre szabott összefoglalását kínáljuk: nem fér bele a fogyasztó életébe az a sok minden, ami zajlik körülötte, viszont nem akar lemaradni? Lehet, nem is érdekli annyira a foci, de ha megkapja a meccset 5 percben, akkor azt megnézné? Íme, a lehetőség. Ha csak 30 másodperccel hozunk be valakit, akkor pont 30 másodperccel előrébb vagyunk, mintha még annyira sem értük volna el. Neki pedig pont ennyire van szüksége, hogy tudjon kapcsolódni.”

– mondta a vezérigazgató.

 

(via MediaFuture)