A legjobb és a legpocsékabb tévéapukák

A legtöbb sorozat egy-egy jól vagy éppen rosszul működő család köré épül, így nem mindegy, milyen példát mutat a többieknek a családapa! Íme, apák napi válogatásunk!

Michael Bluth - Az ítélet: család (kivételesen jó apa)

A sorozat a Bluth család boldogulásáról szól, miután a családfőt (Jeffrey Tambor) börtönbe zárják csalás miatt, a család azonban mintha nem venne tudomást a realitásokról. Megpróbálják fenntartani a korábbi luxus- életszínvonalat, miközben annak háttere már a múlté. Egyedül a lelkiismeretes Michael (Jason Bateman) az, aki

össze akarja tartani a családot és megmenteni a céget,

de ehhez meg kell küzdenie manipulatív anyjával (Jessica Walter), dologtalan húgával (Portia de Rossi) és az amatőr bűvésznek is pocsék bátyjával (Will Arnett). Ha ez nem lenne elég, ott van tanácstalan fia, George-Michael (Michael Cera), akit egyedül nevel, és akinek mindenáron példát akar mutatni. Csak mindig közbejön valami, általában egy szerelmi történet – vagy a családi zűrzavar.

Forrás: Netflix

 

Homer Simpson - A Simpson család (pocsék apa)

Az atomerőműben dolgozó, kissé bugyuta Homer nem csak munkaerőnek tompa, de férjnek és apának is. Amikor nem Duff sört vedel Moe kocsmájában, akkor rendszerint a fiát, Bartot fojtogatja, persze csak olyan rajzfilmesen, és persze mindig mindent elront. Persze Bart is megéri a pénzét, de rossz tulajdonságait nyilván apjától örökölte, míg a két lány, Lisa, a család esze, és a mindig láb alatt totyogó aprócska cumis Maggie inkább anyjukra, Marge-ra ütöttek,

nekik hármuknak kell ellensúlyozni Homer minden ballépését és idiotizmusát.

A világ legrégebb óta futó (rajzfilm)sorozata nyilván a folyton félrecsúszó családi dinamika miatt működik, de azért is szeretjük, mert annyi mindent előre megjósolnak, és mert olyan fanyar humorral látják a világot.

Forrás: InterCom

 

Hal - Már megint Malcolm (remek apa)

A zseniális drámai színész Bryan Cranston pályája elején zseniális vígjátéki színész volt, és a váltás is remekül ment neki, mert ő annyira jó. A nálunk kevésbé ismert, Amerikában kultikus sorozatban ő a kissé tutyimutyi Hal, aki teljesen odavan feleségéért, Loisért (Jane Kaczmarek), ami abból is látszik, hogy van egy csomó gyerekük. Talán túl sok is, ráadásul mind fiú – köztük természetesen a címbéli Malcolmmal (Frankie Muniz). A gyakran összezavarodott apa a legtöbb döntést bölcsen hirtelen haragú feleségére bízza, de rendszerint pont ő az, aki végül megoldja a problémákat, hiszen

erkölcsileg némileg „hajlékonyan” látja a világot,

így jóval kompromisszumkészebb. Nyilván pasiként jobban is látja a fiúk helyzetét, így alkalmanként fegyelmez, de gyakrabban készül valamilyen kalandra a fiaival (általában Lois háta mögött), vagy segít nekik, ha meg kell úszni a felelősségre vonást – ami csak ritkán sikerül.

Forrás: Fox

 

Tony Soprano – Maffiozók (általában jó apa)

Anthony Soprano (James Gandolfini), a DiMeo család főnöke könyörtelen gengszter, aki hidegvérrel öl, ha kell, és mint szociopata, bármikor képes bárkivel szembefordulni, ha érdekei úgy kívánják - senkitől és semmitől nem riad vissza. Ugyanakkor – többnyire – remek családapa, aki távol akarja tartani a gyerekeit, Anthony Johnt (A. J.) és Meadow Sopranót a bűn világától, és

a legjobbat akarja nyújtani nekik, még ha ezzel gyakran árt is,

mint amikor elzavarja lánya udvarlóit. Meadowsra rendkívül büszke, könnyekig hatódik, amikor az kórusban énekel – és brutálisan megtorolja, amikor valaki tiszteletlen vagy fenyegető vele. A határozatlan, befolyásolható A.J.-vel kicsit bonyolultabb a viszonya: a fiú örökölte apja depresszióra való hajlamát és pánikrohamait, de nem örökölte határozottságát, kiállását, ami annyiban áldás, hogy nem kell attól félnie, hogy ő is maffiózó lesz, annyiban átok, hogy túl sokszor kell segíteni rajta.

Forrás: HBO

 

Al Bundy - Egy rém rendes család (gyalázatosan rossz apa)

 

Minden idők legprosztóbb vígjátéksorozata bizarr válasz az amerikai televíziókban igen gyakran idealizált családmodellre. Merthogy a „családfenntartó” cipőbolti eladó Al Bundy (Ed O'Neill) egy tökvakaró büdös bunkó, aki, ha tehetné, egész nap a kanapén dögölne sörrel a kezében a tévé előtt, de nem teheti, mert kedves neje, Peggy (Katey Sagal) folyton a vérét szívja. És akkor még ott vannak a gyerekek, a mérsékelten okos Kelly (Christina Applegate) és a mélynövésű Bud, (David Faustino), akikkel mindig csak a baj van. Al Bundy folyton egy jobb életről ábrándozik, szebb feleségről, gyerek nélküli családról, de nem érdemli meg, mert

a kisujját sem mozdítja sem értük, sem önmagáért,

és azt sem hisszük el neki, hogy egykor sikeres sportoló volt, mert valószínűleg csak a száját jártatja. Ed O'Neill olyan meggyőző volt a lumpen apaként, hogy sokáig nem kapott komoly szerepet.

Forrás: Aaron Rapoport / Corbis / Getty Images

 

Jockey Ewing – Dallas (rosszabb apa, mint Al Bundy)

John Ross II. (J.R.) Ewing, Jr. – a magyar változatban Jockey Ewing (Larry Hagman) valószínűleg a televíziózás történetének egyik legmanipulatívabb, legrosszindulatúbb személyisége – és talán pont azért tartják az egyik legnépszerűbb sorozatszereplőnek.

Jockey mindenkivel háborút vív,

családjával, ellenséggel és baráttal, hogy minél több olajat szerezzen, és persze minden nővel kavar, akivel csak lehet. Az egoista és élvhajhász olajmágnásnak rengeteg kapcsolat mellett két felesége és három fia lett: a legidősebb fia, James Richard Beaumont, Jockey, Vanessa Beaumonttól, a második fia, a nagy kedvenc, John Ross Ewing III, aki az első feleségétől, Samanthától született. A harmadik fia a második feleségétől, Callytől született – később kiderült, Christopher nem az ő biológia gyereke, de így is a nevére vette. Mondhatnánk, hogy a gazember Jockey legalább jó apa volt, de ez sem igaz: még John Rosst is kitúrta Southfork tulajdonjogából.

Forrás: PORT.hu

 

Frank Gallagher - Shameless – Szégyentelenek (nem kívánunk ilyen apát senkinek)

Az eredeti angol sorozat amerikai változata, melyben egy munkás chicagói nagycsalád, Gallagherék szórakoztató mindennapjait követhetjük figyelemmel. Az egészet ez jellemzi. A kínosan vicces és valós mindennapok. Az apuka, Frank (William H. Macy) egy alkoholista és drogfüggő munkakerülő piti szélhámos, aki rendszerint a nappali padlóján köt ki, míg a gyerekek suliba járnak, feszegetik a törvény határait, másodállásuk van, és összetartanak.

Frank mindig valamiféle könnyű pénzszerzési módon agyal,

de rendszerint túlságosan is be van állva ahhoz, hogy bármi is működjön. Macy zseniális a klasszikus white trash szerepre, aki adott esetben képes elkártyázni az egyik gyerekét – akit azért nagyon szeret. Persze nem csak Macy miatt érdemes nézni a végül 11 évadot megélt sorozatot, hanem Emmy Rossum, Ethan Cutkosky és főleg az itt ismertté vált Jeremy Allen White miatt.

Forrás: Viasat 3

 

 

Berényi Miklós - Barátok közt (pocsék ember, de jó apa)

Berényi Miklós (Szőke Zoltán), a magyar Jockey Ewing az üzletben és a magánéletben is könyörtelen, bárkit lezúz gondolkodás nélkül, és bárkit félrelök, aki az útjába kerül, de a család számára szent. Gyerekkori szerelmét, Dr. Balogh Nórát (Varga Izabella) képtelen elengedni, így aztán négyszer is megházasodnak, két gyerekét pedig a tenyerén hordozza – látszik is rajtuk, hogy soha nem mondtak nemet nekik. Az üzletben a nyomaiba lépő Balázs egy arrogáns kis seggfej lett nagy korára, Timi, akit mindig „hercegnőmnek” nevez, egy elkényeztetett hisztigép. Volt egy Nórával közösen örökbefogadott fia, az utcagyerek Egresi Tóni, de ő rossz véget ért.

Miklós nevelési módszerei megkérdőjelezhetőek,

de tény, hogy gyerekeiért bármit megtenne: meg is tesz: például amikor Balázs (véletlen) felgyújt egy egész gyermekfalut, ő magára vállalja, és a fia helyett vonul börtönbe.

Forrás: RTL Sajtóklub