A 2002-es Véres munka alapja, hogy az infarktuson átesett FBI ügynök egy meggyilkolt nő szívét kapja meg, majd nekiáll, hogy levadássza az elvetemült sorozatgyilkost, akit eleve nem szívlelt!
Volt idő, amikor Clint Eastwood a világ egyik legmenőbb filmsztárja volt, majd ebből a „státuszból” kiöregedve filmrendező lett, és még ma, 91 évesen is dolgozik, legújabb filmje, a Cry Macho (2021) most került fel az HBO Maxra. És Eastwood számára nyilván a legpraktikusabb dolog, ha saját magára osztja a főszerepet, mint ebben a filmben és a 2002-es Véres munkában is, és már akkor sem volt olyan nagyon fiatal. Annyira nem, hogy teljesen hitelt érdemlően játszhatta el, hogy nincs rendben a szíve, és ez adja a történet alapját.
Terrell McCaleb (Eastwood) az FBI profilozója, aki az ún. kód gyilkos ügyében nyomoz, aki kódolt üzeneteit a gyilkosságai helyszínén kifejezetten neki címezi. McCaleb egy sajtótájékoztatón ki is szúrja a gyilkost, legalábbis annak körvonalát, ám amikor üldözni kezdi, infarktust kap, és majdnem meghal. És milyen a sors iróniája, illetve Michael Connelly írói fantáziája: a nyomozón szívátültetést hajtanak végre. A sikeres műtét után lábadozó egykori nyomozót felkeresi egy nő (Wanda De Jesus), aki arra kéri, hogy találja meg nővére gyilkosát. A megfáradt ügynök, aki egy kényelmes lakóhajón él Long Beachen, visszautasítja a felkérést, de amikor megtudja, hogy a meggyilkolt asszony szíve most az ő régi szíve helyén dobog, megváltoztatja az álláspontját, és orvosa (Anjelica Huston) tanácsa ellenére a gyilkos nyomába ered. Annál is inkább, mert rémálmai vannak a gyilkosságról, amelynek nem is volt szemtanúja. Csak egy segítőkész szomszédra (Jeff Daniels) és egy szkeptikus nyomozónőre (Tina Lifford) számíthat, de a gyilkos közelebb van hozzá, mint hinné.
A Véres munka nem Eastwood legjobb rendezése, és ha őszinték akarunk lenni, krimiként sincs benne a top100-ban – és nem akarunk spoilerezni sem, de ennek a szereposztáshoz is köze van. Ugyanakkor Eastwoodot mindig élvezet nézni, és külön öröm, hogy itt úgy nyomoz a gyilkos után, mint amikor egy zsörtölődő nagypapa keresi a papucsát, mégis férfiasabb és menőbb, mint bárki a stábban. És ő 110 évesen is menőbb lesz, mint bárki abban a filmben, amit ő vagy bárki más rendez.