Elfogy az Exatlon, és vele együtt a TV2 is

A múlt heti nézettségi adatok nagyjából megegyeznek az előző hetekben mértekkel, nagyon nagy változás sehol nem érzékelhető, de most is ugrott egyet az RTL Híradója. A TV2 közönségarányai miatt viszont kezdhet aggódni a csatorna.

Ahogy már a múlt heti cikkünkben is megjegyeztük, valami furcsa és megmagyarázhatatlan történik az RTL Klub Híradójával, és ez most sincs másként. Alább kigyűjtöttük a kereskedelmi célcsoportban mért közönségarányokat hetekre lebontva:

 

                           RTL Klub Híradó                      TV2 Tények

10. hét:            17,2% SHR                                15,6% SHR

11. hét:            16,4% SHR                                15,9% SHR

12. hét:            19,9 % SHR                               14,4% SHR

13. hét:            15,9% SHR                                15,1% SHR

14. hét:           17,3% SHR                                 15,7% SHR

Múlt héten éppen nőtt a közönségarány az előző héthez képest, bár nem olyan jelentős a különbség, mint az előző hetek „ugrálásaikor”. A TV2 hírműsora, a Tények nem követi ezt a tendenciát, ott viszonylag kiegyensúlyozott a heti közönségarány.

 

A múlt hét legnézettebb műsora ismét A mi kis falunk szombati, új epizódja volt, a teljes lakosság körében 979 636 nézőt és 22,8 százalékos közönségarányt ért el, a 18 és 49 év közöttiek körében 341 059-en követték figyelemmel, és 23,8 százalékos, nagyon magas közönségaránnyal büszkélkedhet.

Nyúl Péter

 

A kereskedelmi célcsoportban második helyen végzett az RTL Klubon húsvét hétfőn vetített Nyúl Péter, majd a nézettségi listán Keresztanyu epizódok következnek, RTL Híradó, Fókusz, Apatigris, amik mind-mind RTL Klubos műsorok. A 12. helyen találunk először TV2-es műsort, mégpedig az Exatlon keddi részét 205 635 nézővel és 13,4 százalékos közönségaránnyal.

A teljes lakosság körében a második és harmadik helyen egy-egy RTL Híradó, negyedik helyen pedig a keddi Keresztanyu epizód kapott helyet. A TV2 legnézettebb műsora múlt héten a Tények keddi adása lett 817 721 nézővel és 22,7 százalékos közönségaránnyal. Ez a nézettségi lista ötödik helyére volt elég. A teljes lakosság körében belehúzott a Keresztanyu, de ennél a korcsoportnál változatlanul nagy arányban szerepel a legnézettebb műsorok között az RTL Klub és a TV2 hírműsora, a Híradó és a Tények adásai.

A TV2 és az RTL Klub párharcában egyértelműen az RTL Klub áll nyerésre: a főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban mért átlagos közönségarány az RTL Klub esetében 14,1 százalék, míg a TV2-nél csupán 10,4 százalék, vagyis egyre nagyobb előnyre tesz szert az RTL Klub. Ez a tendencia még nem látszott év elején: a 7. héten, vagyis februárban hajszálnyi, úgy is mondhatnánk, hogy hibahatáron belüli volt a különbség a két csatorna között:

                              TV2               RTL Klub

5. hét                 12,3                12,5

6. hét                 11,3                13

7. hét                 11,9                12

8. hét                 11,5                13

9. hét                 11,9                12,2

10. hét              12,8                 13,1

11. hét              11,3                 13,5

12. hét              11,2                  14,9

13. hét              10,4                  14,3

14. hét              10,4                  14,1

A megnyert esték száma is megfordult: a 10. hétig (március 8-14.) a TV2 vezetett, vagyis a TV2 nyerte meg a több estét a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben, szám szerint 39-et, míg az RTL Klub csak 35-öt, viszont a 11. héten változott a trend, és az RTL Klub már 41 estét nyert, a TV2 csak 39-et. És ez így is maradt, a múlt héten ez az arány már 60-40 százalékra változott, vagyis az RTL Klub 61 estét nyert meg, a TV2 viszont csak 40-et ebben az évben.

A TV2-n egyébként a 8. héten búcsúzott el a Doktor Balaton, és a 9. héten már csak az Exatlon határozta meg a TV2 főműsoridejét a hétköznapokon. A hétvégéken hagyományosan amúgy is gyengébben szokott szerepelni a csatorna, vagyis a hétköznapokra koncentrálnak, de csak és kizárólag az Exatlonnal elég nehéz dolguk lesz, ha meg akarják nyerni a nézettségi versenyt.

Míg az RTL Klubnak több saját gyártású műsora is van, amik jól szerepelnek a nézettségi versenyben (A mi kis falunk, Apatigris, A Tanár, Keresztanyu), addig a TV2 már csak az Exatlonban bízhat (a Mintaapák jelenleg ismétlésekkel fut), ami viszont már nem hozza a számokat. A csatorna szemmel láthatólag mindent egy lapra tett fel, még akkor, amikor az Exatlon szekere nagyon futott, most már viszont kifulladóban van a műsor. Vagyis valamit ki kellene találnia a csatornának, hogy újra fel tudja venni a versenyt legnagyobb riválisával, az RTL Klubbal.

Exatlon Hungary közönségarányok a kereskedelmi célcsoportban:

4. hét: 16,2% SHR

5. hét: 15,9% SHR

6. hét: 14,3% SHR

7. hét: 15,8% SHR

8. hét: 14,2% SHR

9. hét: 14,2% SHR

10. hét: 15,1% SHR

11. hét: 13,4% SHR

12. hét: 14,4% SHR

13. hét: 13,3% SHR

14. hét: 13,5% SHR