Miről is szól az Ázsia Expressz?

Sztárok versenyéről, vagy arról, ahogy a párok kiborulnak és egymásnak esnek?

Elindult az Ázsia Expressz ötödik évada, ami rögtön óriási felháborodást gerjesztett az önjelölt megmondó emberek körében a kommentszekciók mezején. Ennek oka (a felszínen) egyszerű: Dietz Gusztáv viselkedése Laky Zsuzsival szemben. Minden áldozathibáztatástól vagy Dietz Gusztáv mosdatásától távol állva gyorsan tegyük helyre, hogy mi is az az Ázsia Expressz.

A nap kérdése: miért szívatják magukat az Ázsia Expressz versenyzői?

Nehéz rájönni, hogy például Zámbó Krisztián miért vastag, fekete kardigánban menetel a trópusi időjárásban. A többiek is megérnek egy misét.

Tovább

A TV2 a saját honlapja szerint egyszerű vetélkedőként tartja számon, pedig ez egy kaland reality. Egy olyan valóságshow, mint a Nyerő Páros. A közös a két műsorban, hogy párok mérik össze tudásukat különböző feladatokban. A különbség, hogy nem egy fedél alatt élnek egy pusztazámori villában, hanem valami egzotikus helyen, hol jobb, hol rosszabb körülmények között, attól függ, hogy hogyan alakul a játék, ugye. 

A két műsor esetében az a lényeg, hogy a párok hogyan működnek együtt, mit tudnak kihozni egymásból, mennyire jók/rosszak együtt, ha egy feladatot közösen kell megoldaniuk. Mindenki képzelje maga elé a közvetlen környezetében élő ismerőseit és azok párjait. Biztos akad egy-kettő, akikről az a véleménye, hogy két ilyen különböző ember hogy passzolhat össze?

Nem kell állandóan veszekedniük, elég ha csak arra gondolunk, hogy másként gondolkodnak, másként látnak neki egy feladathoz, másként vélekednek a világról, közben szeretik egymást. 

Ezekbe a műsorokba ilyen szereplők kellenek. Egy időben a Nyerő Páros azzal vált hírhedté, hogy a benne szereplő párok egy része a műsor után szétment. Hogy lehetséges az, hogy akik x ideig szerették egymást, azok egy néhány napig tartó, vicces próbatételekkel teli összeköltözős műsorban jönnek rá, hogy mégsem illenek össze? Már a kérdésből is látszik, hogy ez azért egy elég extrém helyzet. Erre jön rá az is, hogy a játék könnyen komolyra fordulhat, ha az egyik fél túl komolyan veszi. És itt érkezünk meg az Ázsia Expresszhez.

A műsor castingja elég jól előrevetítette, hogy itt drámában nem lesz hiány. Gondolok itt a színészi kvalitásaiból adódóan bármikor bármilyen érzelmi kirohanásra képes Stohl Andrásra, a zsigeri dráma kingre, Zámbó Krisztiánra és Dietz Gusztávra.

Ő az, aki nagyon kilóg a sorból, és pont ezért van itt, pont ezért jó karakter. 

Másról sem lehet olvasni, minthogy Dietz Gusztáv hogyan és miként akadt ki már megint, és ezt hogyan vezette le a párján, Laky Zsuzsin. A sok ilyen eset közül van egy igen beszédes, az alábbi.

Mit látunk? Azt, hogy Dietz Gusztáv Laky Zsuzsi tekintetét keresve mondja a magáét. Fenyegetően lép fel? Igen. Ijesztő? Igen. De az elhangzottak nem Laky Zsuzsinak szólnak, hanem a műsor készítőinek. Lásd: Guszti ki is szól a kamerába, hogy egy utolsó csicskának érzi magát. A csicskáztatást pedig közvetlenül nem Zsuzsinak köszönheti, hanem a készítőknek, hisz ők találták ki ezt az egészet, hogy adott esetben rohadt sok kókuszdiót kelljen elcipelni egyik városból a másikba, miközben tök éhesek. Guszti meg is magyarázza, hogy marha jó kis játék ez. Nyilván ironizál. 

De, ha Gusztinak a készítőkkel van baja, akkor miért Zsuzsi arcába mászva mondja a magáét? Mert a jelenet alapján úgy látszik, hogy közvetve a párját okolja a helyzetért, mintha a műsorban való szereplésre ő beszélte volna rá. 

Laky Zsuzsi 16 éve együtt van Dietz Gusztival, tudja, hogy milyen, tudja is kezelni, de egy ilyen helyzet azért más, mint otthon. Már csak azért is, mert itt vannak kamerák, amik elől nem lehet elbújni. És akkor jó kérdés az is, hogy szabad-e az ilyet megmutatni? Tegyük fel másként a kérdést: szabad-e az ilyet nem megtörténtté tenni és elsumákolni? 

Ennek az örök dilemmának a fenntartásáról szól az Ázsia Expressz, ami könnyen át tud csapni egy "melyik versenyző párost sajnáljuk jobban" szánalombajnokságba.

Önfeledt, könnyed, laza, vicces pillanatok ritkán vannak, a Fülöp-szigeteki elveszettség, a helyi kultúrára való rácsodálkozás nincs, de van helyette büdös, furcsa, undorító dolgok evése. A legnagyobb csalódás, hogy Tilla és Stohl András szuper duója eddig egy értékelhető pillanatot tudott összehozni, amikor Stohl 600 méteren kétszer is összetörte az oldalkocsis biciklijüket. (Pont ő, ügye.)