A RTL még 2017-ben próbálkozott a jelenleg a TV2-n nagy sikerrel futó formula beindításával, de valamit nagyon nem csináltak jól.
A műsor eredetije 2013-ban indult Dániában Gift Ved Første Blik néven, ahol összesen 7 évadot élt meg, kapásból úgy kéttucatnyi ország vette meg a licenszét, és szinte mindenhol óriási siker lett. Az amerikai verzió, a Love at First Sight például már a 19. évadnál tart és további 8(!) spinoff sorozatot sikerült kisajtolni a formulából nagyrészt az eredeti párok életének utánkövetésével, hiszen ott a(z elsőre) sikeres házasságok aránya meglepően magas volt. Nálunk első nekifutásra teljesen másként alakultak a dolgok – de az eddig látottak alapján jó eséllyel másodszorra is ugyanaz lesz a helyzet.
A formula licenszét elsőként az RTL – akkor még RTL Klub - vette meg, és a Házasság első látásra 2017. május 2-án indult el, négy párral – a TV2 mostani verziójában már 6 házaspár versenyzik a tudományos kísérletnek álcázott realityben. Ismerve a gyászos hazai válási statisztikákat és úgy általában az egyre romló itthoni (pár)kapcsolati viszonyokat, biztosan voltak intő jelek. Az egymásnak szánt párokat akkor is párterapeuták és pszichológusok válogatták össze, majd először az oltár előtt pillantották meg egymást, és kapásból jött a nászút – mondjuk kevésbé látványosan, kevésbé napsütéses időben, mint az új verzióban -, aztán kapásból be is ütött az első krach.
A bankár Rita és a műszaki ügyeletes Zoltán már egy hét után a válás mellett döntöttek, hiába volt a párizsi nászút, a későbbiekben csak szegény Zoli sirámai voltak hallhatóak, amit a bulvár jobb híján a „magyar realityk történetének egyik legszomorúbb pillanatának” címkézett fel. Az a bulvár, ami meglepően keveset foglalkozott a műsorral, különösen a mostaniak fényében – és itt valljuk be, hogy
rendszeres tévénézőként nem is emlékeztünk erre az egyébként eleinte jó számokat produkáló show-ra,
annyira nem vert hullámokat. A műkörmös Adrienn és a társasházkezelő Domokos elsőre úgy tűnt, illik egymáshoz, az ő esküvőjük volt a legmeghittebb, aztán kiderült, hogy a lánynak a munkája sokkal fontosabb, mint a férje, aki meg a szexet hiányolta, de lehettek ott más bajok is, ha a srác ezt tudta nyilatkozni: „Az eddigi leghosszabb szerelmem az egy gépjármű. Ő egy Wartburg, nagyapai örökség. Amikor megláttam a menyasszonyomat, elsőre megállapítottam, hogy szép.”
Aztán ott volt a villanyszerelő Róbert és a személyi edző Kinga – a jelek szerint a személyi edző a leggyakoribb foglalkozás ebben a műfajban, most is kettő van versenyben -, akik először bírták egymást, aztán már nem, vagy talán fordítva, de a lány nehezen viselte a munkával töltött hétköznapokat. A „sztárpár” az üzletvezető Lilian és tűzoltó Balázs volt, pedig a dolog csúnyán kezdődött,
a nő simán leparasztozta férjét annak tájszólása miatt,
de végül mégis összejöttek, és egyetlen párként maradtak együtt – hogy aztán a forgatás után öt nappal szakítsanak. Nehéz nem azt gondolni, hogy az ő „sikerük” szerkesztői döntés volt, mert elég pocsékul nézett volna ki, ha a szakértők által tudományos módszerekkel összeállított párok közül minddel mellélőttek volna.
A jelenlegi állás szerint a TV2 verziójában két pár áll „továbbjutásra”, Hilda és Laci és jó eséllyel a Csaba-Gyöngyi duó, vagyis az arányok nem jobbak, a műsor mégis ezerszer sikeresebb, de vajon miért? Egyrészt azért, mert jól néz ki. A TV2 műsorai stílusukban, kinézetükben rendszerint alulmaradnak az RTL-hez képest,
A házasság első látásra a kivétel, ami erősíti a szabályt.
Itt figyeltek minden részletre, a helyszínekre, a kellékekre – legalább két lakás esetében biztos vagyok abban, hogy nem a szereplőké, hanem „díszlet” -, a programokra. Jó döntés volt hat párral dolgozni, mert könnyen lehetett hangsúlyt váltani a válságba jutó és a felfelé ívelő kapcsolatok között, és persze ott van az András-Petra páros, akik harsány bántalmazó viszonyára egész médiakampányt lehetett építeni.
Persze sokat számít, hogy 2017 óta mennyit változott maga a média, különösen a közösségi média, ami szivacsként szívja magába az ilyen zaftos botrányokat. Valószínűleg a közönség is egyre inkább valami hasonlót igényel – nem Győzike-féle nyilvánvaló prolibulvárt, hanem jól csomagolt, jól megszerkesztett, de nem túl komolyan vett, "tudományosan elmagyarázott" reality drámasorozatot.