A fiatalok körében. A teljes lakosságnál nem ez a helyzet. Berobbant az őszi, mi pedig megnéztük, hogy mire szavaztak az emberek a távirányítójukkal.
Elkezdődött az ősz, beizzították a kereskedelmi csatornák az új műsorokat, az RTL szombaton bemutatta a The Voice első adását, ami a nézői reakciók, kommentek és persze a nézettség alapján alapvetően tetszett az embereknek. A fiatalok körében 226 896-an nézték a műsort, a közönségarány is nagyon magas, 24,6 százalékos volt, vagyis durván az éppen tévét nézők közül minden negyedik ember az RTL tehetségkutatóját választotta. A teljes lakosság körében 565 ezer embert ültetett le a tévé elé az új show és 17,9 százalék volt a közönségarány.
Ebben a célcsoportban, vagyis a kereskedelmileg fontos 18 és 49 év közöttiek körében hatalmasat bukott a TV2-n a The Voice-szal egy időben sugárzott Szerencsekerék VIP,
ahol a Sztárban Sztár leszek zsűritagjai, vagyis Majka, Tóth Gabi és Pápai Joci jópofáskodott és üvöltözött játék gyanánt Kasza Tibor műsorvezetésével. Ebben a célcsoportban 122 ezren követték a műsort , a közönségarány nagyon alacsony, 13,4 százalékos volt. Vagyis elmondható, hogy a fiatalok kíváncsiak voltak az RTL új műsorára, míg az idősebbek maradtak a TV2-nél.
A jóból is megárt a sok és ez több volt a soknál.
Tovább
Azért hangsúlyozzuk ezt ki, mert mostanra teljesen elvált a két célcsoport tévénézési szokása: míg a fiatalok (pontosabban a 18-49 év közöttiek) sok időt töltenek az RTL-en, addig a teljes lakosság (tehát a négy évnél idősebbek) szinte csak a TV2-t nézik. Így esett meg, hogy
a szombati Szerencsekerék VIP, ami a fiataloknál hatalmasat bukott, az időseknél mégis betalált, ugyanis 648 ezren választották a szórakozásnak ezt a formáját, a közönségarány 21,1 százalék lett.
Míg az RTL új show-ja, a The Voice 565 ezer embert érdekelt ebből a célcsoportból, itt 17,9 százalékos lett a közönségarány. Ez pedig azt jelenti, hogy nyolcvanezerrel többen nézték Kasza Tibor és a TV2 celebjeinek egymásra licitáló kiabálóversenyét, mint a legtöbb tehetségkutatónál és egyéb celebes műsornál jóval visszafogottabb The Voice-ot.
Vasárnap este az RTL-en a Cápák között nyitott új évaddal, míg a TV2-n a Sztárban Sztár leszek jelentkezett évadpremierrel. Míg az RTL üzleti show-ja a fiatalok körében rendkívül népszerű volt, a teljes lakosság körében ismét inkább a TV2-t választották a nézők, még úgy is, hogy ott egy Zsákbamacska ismétlést adtak.
A fiatalok körében viszont hatalmasat szakított a Cápák között: 225 ezren nézték az évadnyitányt, a közönségarány 21,4 százalékos volt. A TV2-n ezzel egy időben a Zsákbamacskát ebben a célcsoportban 134 ezren választották, ennek 13,4 százalékos volt a közönségaránya. A teljes lakosság körében viszont a Cápák között 468 ezer nézője kismiska volt a Zsákbamacska ismétlés 557 ezer nézőjéhez képest.
Vasárnap a TV2 is ledobta az atomot a Sztárban Sztár leszek új évadával, meg is lett az eredménye:
mind a fiatalok körében (265 ezer néző; 23,5 százalékos közönségarány), mind a teljes lakosság körében (892 ezer néző; 25,8 százalékos közönségarány) ez lett a hét legnézettebb műsora.
Az RTL hétköznapjai most éppen A Konyhafőnök sikerére vannak bízva, és itt is azt kell leírnunk, mint fentebb: a fiatalok körében az első hét sikere után tovább menetel a műsor a második héten is, egy adást átlagosan 156 ezren néztek, a közönségarány 17,7 százalékos volt. Ez pedig egyértelmű győzelmet jelent, ugyanis a TV2-n futó Szerencsekerék adásonként csak 136 ezer nézőt ért el, itt 15 százalékos a közönségarány. Kérdés, hogy a héten kezdődött TV2-s Séfek séfe ellenében is kitart-e az RTL gasztrovetélkedője.
A heti toplista a fiatalok körében tehát a következőképpen alakult: a Sztárban Sztár leszek lett a legnézettebb műsor, második helyen végzett a The Voice, harmadik lett a Cápák között, negyedik pedig az M4 a Forma 1-es Olasz Nagydíjjal. Ötödik helyre befért egy Szerencsekerék, hatodiktól a nyolcadik helyig egy-egy Konyhafőnök-adás áll.
A teljes lakosság körében a Sztárban Sztár leszek első helyezése után Szerencsekerék és Tények adások váltják egymást egészen a 15. helyig, ott szerepel először RTL-es műsor, ez pedig a The Voice, vagyis a teljes lakosság körében ez lett a múlt hét legnézettebb RTL-es műsora.
A főműsoridőben, a fiatalok körében mért közönségarányok tekintetében meglódult az RTL: 17,3 százalékkal vezet, a TV2 a második helyen áll 15,2 százalékkal, ami viszonylag nagy lemaradás - az eredményt az RTL A Konyhafőnöknek és a The Voice-nak köszönheti, meglátjuk, hogy kitartanak-e a nézők az RTL-es gasztroműsornál, vagy a héten átpártolnak a TV2-re a Séfek séféhez.