Kicsit lenyugodtak a kedélyek az előző hét óta, amikor is négy új műsor, illetve új évad is adásba került a TV2-n és az RTL-en.
A trendek azonban folytatódtak múlt héten is, az RTL a hétköznapokon kap ki, míg a TV2 hétvégén. Ezt megfordítva, a TV2 nagyokat nyer hétköznapokon, míg az RTL szekere hétvégén fut. És mivel hétköznapból több van (sajnos), mint hétvégi napból, így a végeredmény is kikövetkeztethető: a TV2 vezet, a második helyen végzett az RTL, de nézzük meg kicsit konkrétabban, hogyan alakult múlt héten a nézettség.
Hétköznapokon tehát a TV2 szerelmi kísérletes realityje, a Házasság első látásra győzedelmeskedett mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében. A 18 és 49 év közöttiek körében egy adást átlagosan 226 ezren néztek, a közönségarány 23 százalékos volt. Ez elmarad a műsor premierhetétől, amikor még 239 ezren követtek egy-egy epizódot figyelemmel átlagosan 24,5 százalékos közönségaránnyal, de a csökkenés nem jelentős. Az is hozzátartozik a számokhoz, hogy a műsor első hetében robbant egy kisebb fajta bomba, amikor az egyik szereplő ellen elfogatóparancsot adtak ki, majd vissza is vonták. Ez a történés a premierhéten igencsak megdobta a nézettséget, de enélkül a botrány nélkül is kitartanak a nézők a műsor mellett. A legnézettebb műsorok toplistáján a fiatalok körében a harmadiktól a hetedik helyig a Házasság első látásra öt epizódja áll.
A teljes lakosság körében is kirobbanóan jól szerepelt a műsor, ebben a célcsoportban átlagosan 848 ezren néztek egy epizódot, és elképesztően magas, 25,4 százalékos közönségarányt produkált.
A nézettségi toplistán egy mesterötöst is hozott, vagyis az első öt helyen a reality öt epizódja áll.
A TV2 másik nagy sikere, a hétköznapokon jelentkező Legyen Ön is milliomos! című legendás vetélkedő, ami szintén veszített nézettségéből az első héthez képest, de még így is toronymagasan vezet idősávjában, és rendre megsemmisítő győzelmet arat az RTL-es Konyhafőnök felett. A TV2 műveltségi vetélkedőjét a fiatalok körében 152 ezren nézték 19,5 százalékos közönségaránnyal, viszont a teljes lakosság körében hihetetlenül magas, 27,1 százalékos közönségaránnyal és 691 ezres nézőközönséggel dicsekedhet, ami egy ilyen későn sugárzott műsor esetében kiemelkedően jó eredmény.
Az RTL hétköznapjai már nem ennyire fényesek: Az Árulók is veszített nézőszámából az előző héthez képest: a fiatalok körében a premierhéten elért 162 ezres átlagos nézőszám múlt hétre 147 ezerre csökkent, a közönségarány 16,4 százalékról 14,7 százalékra csúszott vissza, ami főműsoridőhöz képest elég szerény teljesítmény, és a nézőszám majdnem 80 ezerrel kevesebb, mint a Házasság első látásra eredménye. A teljes lakosság körében egészen gyengén szerepelt a nyomozós reality: átlagosan 362 ezren néztek egy epizódot, a közönségarány 10,7 százalékos volt. Összehasonlításul: az előző Árulók évad utolsó előtti hete 247 ezres közönséget ért el a fiatalok körében 24,1 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosság körében pedig 518 ezren néztek egy-egy epizódot 15,3 százalékos közönségarány mellett.
A Konyhafőnök nézettsége is csökkent az előző héthez képest: 104 ezerről 86 ezerre változott a fiatalok körében, a teljes lakosság körében 267 ezerről 217 ezerre apadt egy epizód átlagos nézettsége.
A hétvége viszont az RTL-é volt, mint mostanában mindig.
Szombaton az X-Faktor ment nagyot: a fiatalok körében ez lett a legnézettebb műsor múlt héten 287 ezer nézővel és 29,5 százalékos közönségaránnyal,
második helyen végzett az RTL vasárnapi showműsora, az Álarcos énekes 250 ezer nézővel és 21,6 százalékos közönségaránnyal. Szombaton a TV2-n a Dancing with the Stars a fiatalok körében kevésbé népszerű, és csak 132 ezer nézőt ért el, ami 13,1 százalékos közönségarányt jelentett a műsornak, és a 33. helyen végzett. A teljes lakosság körében viszont többen nézték,mint az X-Faktort, az énekes tehetségkutatót (?) ebben a célcsoportban 644 ezren nézték 21,1 százalékos közönségaránnyal, ami a 23. helyezésre volt elég, a TV2 táncos show-ját viszont 693 ezren nézték 21,3 százalékos közönségaránnyal, és ezzel a 14. legnézettebb műsor lett a héten ebben a célcsoportban.
Vasárnap a már fentebb említett Álarcos énekes vitte a pálmát a fiatalok körében, és a 250 ezres nézőközönség nagyobb volt, mint a TV2 énekes tehetségkutatójáé, a Megasztáré, amit ebben a célcsoportban csupán 179 ezren követtek figyelemmel, a közönségarány 17,8 százalék volt. Az eredmény a toplista 10. helyezésére volt elég. A teljes lakosság körében viszont a Megasztár (691 ezer néző; 21,5% SHR) verte az Álarcos énekest (598 ezer néző; 16,2% SHR).
A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében a TV2 került ki győztesen 18,7 százalékkal, míg az RTL 15,5 százalékot ért el.