Legyen szó régi nagy klasszikusról vagy egy korrekt modern szakmunkáról, fő- vagy mellékszerepről, Hanks ma is Hollywood legszimpatikusabb, legmegbízhatóbb színésze. Belőle sosem elég.
Forrest Gump (1994)
Egy pillanatra csukjuk be a szemünket, és képzeljük el John Travoltát Forrest Gumpként! Hát nem lett volna borzalmas? Pedig ő volt a stúdió első számú jelöltje, de Hanks előtt még Bill Murray is szóba került, aki hozhatott volna egy cinikus, életunt verziót – Tom Hanks viszont tökéletes lett, és tökéletesen hozott egy valószínűtlen figurát, aki minden tökéletlensége ellenére is maga az átlagember, aki kénytelen átvészelni Amerika egyik legviharosabb időszakát. Ehhez persze kellett egy Robert Zemeckis kaliberű rendező is!
Sully - Csoda a Hudson folyón (2016)
2009 telén Chesley "Sully" Sullenberger meghibásodott utasszállító repülőgépével minden egyéb opció hiányában New York szívében, a Hudson folyó fagyos vizére szállt le, és így megmentette 155 utasa életét. Akiknek csak át kellett lépniük az odaérkező mentőhajók fedélzetére, és a legtöbbjüknek még a cipője sem lett vizes. És ez egy olyan sztori, amiket Clint Eastwood imád megfilmesíteni, a hőssé váló hétköznapi amerikaiak történetét, és az ezúttal ősz hajjal, bajusszal szereplő Tom Hanks specialitása mindig is a rendkívüli tetteket végrehajtó átlagember volt. Bár a film nem rendkívüli darab, nagyon nézhető és szerethető.
A kör (2017)
Megszoktuk, hogy mindig Tom Hanks a pozitív főhős, ám most valami más történik. A főszereplő ugyanis a Harry Potter filmek Hermionéja, Emma Watson, aki lelkes gyakornokként kerül a Szilícium-völgy egyik legnagyobb tech-óriáscégéhez, a címbéli Körhöz, ami olyan, mint a Google, a Facebook és minden más együtt. Jó a fizetés, rengeteg az egyéb juttatás, az itt dolgozók imádnak munka után is együtt lenni, és mindent megosztanak magukról – és ez egyfajta elvárás is. A cég főnöke – ez volna a Steve Jobs-utánzat Hanks - ugyanis bőszen hisz a nyilvánosságban és az átláthatóságban, ám akármilyen jól hangzik is, mindez valójában setét célokat szolgál. Ahogy erre Emma is rájön egy idő után…
Inferno (2016)
Ez volna Dan Brown Da Vinci-könyveinek utolsó filmes feldolgozása, már ami Langdon professzor kalandjait illeti. Aki arra ébred, hogy egy firenzei kórházban van, és nem tudja, hogyan került oda. Lőtt sebbel ápolják, és azt a különös tárgyat sem tudja megmagyarázni, amit nála találnak. A prof - mint eddigi kalandjai során mindig - ismét egyszerre kénytelen menekülni és nyomozni. Egy fiatal orvosnő (Felicity Jones) segítségével próbálja keresztülvágni magát az őt körülvevő rejtélyek hálóján. Csupán Dante legendás műve, a Pokol néhány sora segíti - és úgy érzi, egyre mélyebbre kerül az életre kelő, rejtélyekkel és fenyegetésekkel teli pokolban.
Kapj el, ha tudsz! (2002)
Steven Spielberg és Tom Hanks a legjobb barátok és a legjobb kollégák, ezerszer játszottak már együtt, és mindig a legjobbat hozzák ki egymásból. Ez történt Frank W. Abagnale (Leonardo DiCaprio) hihetetlen valós kalandjainak megfilmesítésekor is. Aki dolgozott orvosként, ügyvédként és egy nagy légitársaság másodpilótájaként - és mindezt a huszonegyedik születésnapja előtt. A szélhámosság nagymestere emellett briliáns csekkhamisító is volt, szakértelme több millió dollárt hozott neki a konyhára. Carl Hanratty FBI ügynök legfontosabb küldetésének tartotta, hogy elkapja Franket, és a törvény színe elé vigye, de Frank mindig egy lépéssel előtte járt, és a hajsza folytatására kényszerítette. Spielberg egyik legkönnyedebb darabja valójában nem krimi, hanem egy különös családi vígjáték, ahol az ifjú csaló a tékozló fiú, a nyomozó pedig egy szigorú, de megbocsátó apafigura.