Miért válik unalmassá az iskola? Hogyan nyomja el a jelenlegi oktatási rendszer a gyerekek kreativitását? Milyen hatással van mindez a hátrányos helyzetű diákokra, és hogyan lehetne esélyt teremteni számukra?
Ezekre a kérdésekre is keresünk választ Kende Ágnessel, a budapesti Társadalomtudományi Kutatóközpont Szociológiai Intézetének külső kutatójával, a CEU Demokrácia Intézetének munkatársával és a Rosa Parks Alapítvány kutatójával, aki az oktatási egyenlőtlenségekből eredő iskolai hátrányokkal és a hátrányos helyzetű gyerekek oktatási esélyeivel foglalkozik.
Vele beszélget a Kreatív tanulás – Kreativitás az iskolában és azon kívül című könyv két szerzője, Lannert Judit és Németh Szilvia oktatáskutatók, akik nemcsak elméleti szinten, hanem gyakorlati példákon keresztül is bemutatják, hogyan lehet kiszabadulni a megszokott oktatási keretek közül, és miként segíthetjük a gyerekeket abban, hogy kibontakoztassák a bennük rejlő kreativitást.
A beszélgetés főbb kérdéseit a Kreatív tanulás c. könyv adja. Ennek mentén olyan fontos témákat is érintünk, amelyek reflektálnak arra, hogy miként lehetne egy élvezhetőbb, inspirálóbb oktatási rendszert kialakítani, és milyen konkrét lépésekkel lehetne változtatni a jelenlegi szabályozásokon – különös tekintettel arra, hogy a hátrányos helyzetű diákok számára az iskola gyakran inkább akadály, mint lehetőség.