eredménye: amikor az Afrikából behurcolt fekete rabszolgák és az Európából kivándorolt fehér telepesek zenei hagyománya egy harmadik földrészen, Amerikában találkozott és folyamatosan keveredett egymással. Ráadásul mindez egy, a technikai fejlődést és az ezzel összefüggő iparosodást és urbanizációt követő radikálisan átalakuló társadalomban ment végbe. E sorozat második évadjában az Elvistől a rock and roll ötvenes évek évig alkonyáig terjedő időszak társadalmi, kulturális és zenei történéseit vesszük górcső alá.
A rhythm and blues és a country and western előadói csupán helyi sztárok lehettek. A lokális kiadók által készített lemezeket az adott városban, vagy annak környékén megpróbálták eladni, kis klubokban szerveztek koncerteket, esetleg rövid turnéra indultak. A szegregáció által megosztott piac amúgy is rendkívül megosztott volt. Az ötvenes évek második felében azonban új szereplő lépett be a rock and roll piacra: az országos tévéállomások. Az American Bandstand vagy az Ed Sullivan Show nem csak a lemezipart és a sztárgyártást pörgette fel, de segített tompítani a társadalmi előítéleteket is. Az American Bandstand – a zenei, piaci és szociális politikai szempont mellett – társadalompolitikai szempontból is úttörő jelentőségű volt. Dick Clark ugyanis ragaszkodott ahhoz, hogy a pop és rock and roll lemezek jelentős részét készítő fekete előadók is megjelenhessenek: nála Buddy Holly éppúgy szerepelhetett a programban, mint James Brown. Műsorának átütő sikere ahhoz is nagymértékben hozzájárult, hogy a rock and roll az ötvenes évek végére – legnagyobb bálványaival együtt – társadalmilag elfogadott jelenséggé vált, s az egymást követő múló divatok mellett a továbbiakban megkezdődhetett a hatvanas évektől értékeinek, legfontosabb alkotásainak és alkotóinak beépülése az amerikai kultúrába. És ahogy Dick Clark, úgyhogy a korszak másik kulcsszereplője, véleményformáló ereje, Ed Sullivan televíziós show-műsorába is, aki bekerült és sikert aratott, valóban sztárnak mondhatta magát.
Tartalom
American Bandstand, Ed Sullivan, Top 40, Your Hit Parade
Sete-suta Elvis és az amerikai libidó
Táncversenyek, rajongói klubok, roadshow-k
Tinisztárok futószalagon: Pat Boone, Neil Sedaka, Fabian, Frankie Avalon, Connie Francis, Brenda Lee, Paul Anka
Tinédzserpartik és táncdivatok, a tömegtársadalom háttérzenéje
Az új tini mennyország: a lázadás piacosítása