Három az egyben családi délelőtt

2021. november 6. (szombat) 10:00 Eötvös10 Művelődési Ház 1067 Budapest, VI. kerület, Eötvös utca 10.
2021. november 6. (szombat) 10:00 Eötvös10 Művelődési Ház 1067 Budapest, VI. kerület, Eötvös utca 10.

Bábelőadás 10-10.45-ig, utána a gyerekeknek játszóház, a szülőknek pedig 11.00-től előadást tart Vida Ágnes pszichológus


10.00 Aranyszamár Bábszínház: VACKOR
kesztyűs játék négy kézre
Ajánlott 4 éves kortól


Vackor, a piszén pisze kölyökmackó kalandos története az iskolában kezdődik, ahol nem érzi jól magát. Az osztálytársai csak ritkán barátkoznak vele, és szegény gyakran ügyetlenkedik az órákon. Egy nap, mikor egyedül ücsörög a teremben, míg társai az udvaron fogócskáznak, kiszagolja, hogy a padtársa nagymamája vajas-mézes kiflit csomagolt az unokájának tízóraira. Vackor sajnos nem bír ellenállni a kísértésnek, és fölfalja az uzsonnás dobozból az összes finomságot. A finom falatok után igazi dőzsölésbe kezd: mind egy szálig megeszi a társainak csomagolt szendvicseket, gyümölcsöket. Mikor észbe kap, már késő. Hogy hogyan oldódik meg a kis mackó élete, milyen izgalmas kalandokba keveredik útja során, megtudhatjátok, ha megnézitek az Aranyszamár Bábszínház előadását.


Kormos István verses meséi nyomán írta: Szántó Viktória
Tervező kivitelező: Nagy Kovács Géza, Szíjártó Éva


Játsszák: Baranyai Anita és Érsek-Csanádi Gyöngyi


Zeneszerző: Bogárdi Aliz
Rendező: Sramó Gábor


11.00 Vida Ágnes pszichológus előadása: Képernyők, kütyük – Mikor és mennyit használja őket a gyerek?
Közben a gyerekeknek játszóház


Az elmúlt években rengeteg vitát generált a szülők és a szakemberek körében is, mennyit és hogyan használják a gyerekek a képernyőket. Vajon melyik életkorban milyen hatással van a gyerekek fejlődésére? Engedjük-e az egészen kicsiket a képernyők elé? Mi a WHO ajánlása, és mit mondanak a legújabb kutatások a képernyők gyerekekre gyakorolt hatásáról? Virtuális világ és valóság: éreznek-e a gyerekek különbséget a kettő között? Milyen képernyő-használati módok vannak, és mi a különbség közöttük? Hogyan tanítsunk a gyerekeknek mértéket a digitális eszközök használatában? Honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk függővé vált, és hogyan segíthetünk rajta? Hogyan óvjuk meg a gyerekeket a digitális világ ártalmaitól?