A Ludwig Múzeum és a KÜRT Akadémia közös programsorozatában arra vállalkozunk, hogy egy-egy kiállítás központi témáját hatszemszögből világítsuk meg. Vajon hogyan látják a tudomány, a művészet és a gazdaság szereplői ugyanazt a témát, társadalmi jelenséget? Vajon vannak-e közös metszetek szemléletmódjukban, gondolkodásukban, eszközeikben? Meghívott vendégeink 10-10 perces előadásban foglalják össze a kiállításhoz kapcsolódó gondolataikat, majd ezt követően közös beszélgetés során érjük tetten a hatszemszögben rejlő összefonódásokat - vagy éppen eltéréseket.
Az előadáson való részvétel ingyenes, de a férőhelyek száma limitált, így a részvételt regisztrációhoz kötött! Részvételi szándékodat az alábbi oldalon történő regisztrációddal biztosíthatod!
8. ALKALOM: A cukiság faktor
A kortárs művészetben egyre jobban terjedő tendencia a “cukiság”, melynek során a művészek alkotásaikban előszeretettel emelik be és gondolják újra a kilencvenes évek rajzfilm figuráit.
A Ludwig Múzeumban kiállított, több mint 30 művész alkotása játékos módon, humorral és (ön)iróniával közelít a társadalmakat érintő globális vagy mindennapi problémákhoz.
A szeptemberi eseményen Tari Annamária klinikai szakpszichológussal, pszichoterapeutával, generáció kutatóval, Bozó Szabolcs festőművésszel, és Pőcze Balázzsal, a Mito Group alapítójával, kreatív igazgatójával hallhattok beszélgetést a cukiság jelenségének társadalmi terjedéséről.
A pszichológia szempontjából felmerül a kérdés, miért van egyre nagyobb szükségünk a cuki dolgokra, miért terjed (ha terjed) az infantilizmus? Ez generáció specifikus, vagy pont a Mickey egeres pólók mentén tud egy Z generációs és egy Y vagy Baby Boomer kapcsolódni? A művészet nagy kérdése a jelenség kapcsán: vajon tényleg csak megkérdőjelezzük a giccset ezáltal, és az irónia/önirónia eszközével élünk? Vagy lehet, hogy inkább egyszerűen értelmezhető, könnyen befogadható alkotásokra van már csak igény? Üzleti oldalról érdekes megfigyelni, miért és hogyan veszik át a márkák a trendet, és vajon miért lesz kelendőbb valami, ha megszórjuk cukorral? Valóban szükség van erre? A kiállításhoz kapcsolódó beszélgetésből kiderül.
A Hatszemszög – Cukiság faktor című esemény a Cukiság Faktor című kiállításhoz kapcsolódik.
Az esemény házigazdája, a beszélgetés moderátora: Tóth Kata, a KÜRT Akadémia Termékfejlesztési vezetője
Előadók:
TUDOMÁNY - Tari Annamária, Klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta
MŰVÉSZET - Bozó Szabolcs, Kortárs festőművész
GAZDASÁG - Pőcze Balázs, Alapító, kreatívigazgató, Mito