Az éjszaka csodái, 1982, 8'
Majd a tisztáson, 1982, 8'
Mujkalo Zlotari, 1983, 8'
Apokrif, 1984, 2'
Hogyan kerül Eszter az asztalra? 1986, 10'
Western, 1989, 2'
Húsvéti anzix, 1989, 2'
Éjszakai kultúrtörténeti hadgyakorlat, 1992, 7'
Zöldfa utca 66. 1992, 7'
Mielőtt, 2005, 4'
Jegyzőkönyv – Mansfeld Péter emlékére, 2006, 6'
Dűne, 2020, 4’
A Kecskemétfilm Stúdiót 1971-ben a Pannónia Filmstúdió első vidéki leányvállalataként alapították, vezetője a kezdetektől Mikulás Ferenc producer. A stúdió 1991-ben önállósodott, majd 1993-ban magánkézbe került. (A magyar filmszakmában egyedülálló módon a munkatársak megvásárolták a munkahelyük állami vagyonrészét.) Legismertebb produkciójuk a Jankovics Marcell vezetésével elindított, majd Horváth Mária és Nagy Lajos bábáskodása mellett befejezett százrészes Magyar népmesék című mesesorozat. A televíziós sorozatok (pl. Vízipók-csodapók, Mesék Mátyás királyról, Leo és Fred) és a külföldi bérmunkák (pl. A Kells titka, A vörös teknős) mellett a stúdió profiljához tartoznak a formanyelvi határokat felbontó kísérleti rövidfilmek. Míg Szilágyi Varga Zoltán grafikailag kimunkált, erős szimbolikájú rövidfilmjeivel tűnik ki, addig Ulrich Gábor képzőművészeti indíttatású digitális rajzfilmjeiből egy danse macabre-szerű, groteszk univerzum bontakozik ki.
Bevezetőt tart: Kurutz Márton, filmtörténész, NFI – Filmarchívum