Labrosse Dániel autodidakta képzőművész, aki a garfikában, az animációban és a térbeli alkotás különböző módjaiban éppúgy magas szintű otthonossággal mozog, mint a festészet területén. Vizuális világát ez az oldott, friss szemléletmód hatja át, amely a képzőművészet múltjának és jelenének ismerete mellett az ábrázolás szabad örömét sugallja. Művészetét áthatja a hétköznapok szürkeségében megbúvó abszurd mikro-történetek megelevenítése. Sajátos látásmódja olykor szürreális képzettársításokkal fejezi ki az élet felszíne alatt működő karakteres groteszkséget, amellyel őszintén tárja fel világunk mozgatórugóit. Mindezt sok kritikával, iróniával és geggel vegyítve, amit festményeinek oldott játékossága és humora éltet. True Stories című kiállításán olyan szájhagyomány útján terjedő urbánlegendák és mítoszok után kutatott, amelyek olykor egészen őrültnek hatnak, mégis úgy kell tekintenünk rájuk, mint amik valamikor valakinek valóságosak lehettek. A dél-amerikai legendáktól a modern, rejtélyként terjedő horrorisztikus történeteken keresztül sok minden megelevenedik a vásznakon, számtalan egészen elfeledett, vagy kevésbé ismert történet. Labrosse saját értelmezéseivel gazdagítja ezeket, miközben mi is feltesszük magunknak a kérdést, hogy mi ezeknek a mélyebb tanulsága, társadalmi vonatkozása és helyi értéke. A történetmesélés hagyománya kezd teljesen kiveszni a kultúránkból, az információáramlás új utakat és új bizonyítási módokat követel meg, miközben napjainkban ugyan úgy vágyunk a természetfeletti, szürreális események közegére. A True Stories jelen és múlt, kultúrák, felfogások és verbális kódok között keresi a kapcsolatot.
A kiállítással egy időben a Godot ICA-ban Wirth Abigail Hinni akarok és Lázár Tibor Vitamin, protein, kokain című kiállítása is megtekinthető.
Hozzászólások