km.: Budapest Fúvósötös: Duleba Lívia (fuvola), Zászkaliczky András Pál (oboa), Szűcs Péter (klarinét), Mohai Bálint(fagott), Benyus János (kürt)
Erich Fried (1921-1988): Éjszaka Londonban
Malcolm Arnold (1921-2006) fúvósötös
Áprily Lajos (1887-1967) Falusi elégia (Kolozsvár) (1921)
Szőlőssy András (1921-2007) - Kolozsvári éjjel
Jorge Borges: Buenos Aires-i Láz (1923)
A. Piazzolla (1921-1992): Estaciones Portenas
"100 éve történt..." címmel indít kamara sorozatot az ISON Seleljo Erzsébet művészeti vezetésével. A sorozat, amelynek első koncertjén a Budapest Fúvósötös lép színpadra, fő célja, hogy párhuzamokat mutasson meg zene és irodalom között.
Három-három kortárs, mégis különböző életutakat jártak be. Malcolm Arnold Nagy Britannia elismert zeneszerzője, termékeny életművében számos fúvósokra komponált mű is megtalálható. Zenéjének vidámsága, optimista hangvétele egyedi zenei nyelvezettel párosul, mely olyasmi népszerűséghez és általános ismertséghez juttatta Nagy Britanniában, mint nálunk Hidas Frigyest. Hasonló népszerűségnek örvendett az ausztriai születésű Erich Fried, aki életének nagyobb részét Angliában töltötte, szerelmes versei mellett a politikai témájú költeményei és műfordításai tették jelentős költővé és irodalmárrá. Szőllősy András műveiben - Arnolddal szemben – gyakran a komorabb hangvétel dominál, a „ harmadik mester” egy korai kompozíciója, Jékely Zoltán versének szövegét zenésíti meg, melynek helyszíne a szerző szülővárosa. Erre a városra reflektál az ugyancsak 1921-ben született Áprily Lajos költeménye, melynek hangvétele a Fried-vershez közelít. A bolygó másik feléről származó Piazzolla és Borges mind jártak Európában, művészetükben az argentin néphagyomány ugyanúgy jelen van, mint az európai formavilág. Piazzolla műve a Vivaldi nyomán komponált Négy évszak az évszakok argentin fővárosban tapasztalt váltakozásait zenésíti meg, Borges pedig az európai tanulmányaiból való hazatérése után Buenos Aires mindennapjaiban szerzett tapasztalatait foglalja össze.