Mozart: c-moll fantázia, K. 475
Mozart: 14. (c-moll) zongoraszonáta, K. 457
Három orosz noktürn
Korganov: Desz-dúr noktürn, op. 18/1
Kjui: Fisz-dúr noktürn, op. 8/1
Arenszkij: Desz-dúr noktürn, op. 36/3
Mozart: 13. (B-dúr) zongoraszonáta, K. 333
Négy orosz noktürn
Borogyin: Kis szvit – 7. Noktürn
Kjui: fisz-moll noktürn, op. 22/3
Rahmanyinov: 2. (F-dúr) noktürn
Grecsanyinov: Öt pasztell, op. 3 – 5. Noktürn
A Haydneum ötrészes fortepiano-bérlete első hangversenyén a modern zongora 18–19. századi elődjének egyik legnevesebb játékosa lép pódiumra az évtizedek óta jelentős nemzetközi sikereket arató Bart van Oort (1959) személyében. A kiváló holland művész hanglemez felvételei között megtaláljuk azt a sorozatot, amelyen Mozart valamennyi billentyűs alkotását szólaltatja meg, így nem csoda, ha zeneakadémiai koncertjének mindkét részét a salzburgi születésű mester bécsi éveinek egy-egy népszerű szonátájával indítja, az 1780-as évek első felének terméséből. A B-dúr szonáta a derűt, a c-moll kompozíció a drámaiságot jeleníti meg – az utóbbit az a c-moll fantázia előzi meg, amely a szonátával egyszerre látott napvilágot, s a két darab azóta is összetartozik a hangverseny gyakorlatban és a zenehallgatók tudatában. Fortepiano esteken többnyire bécsi klasszikus műveket hallunk, izgalmasnak ígérkezik tehát, hogy mindkét rész további műsoridejét a 19. század második felének orosz zenéje tölti ki: Korganov, Kjui, Arenszkij, Borogyin, Rahmanyinov és Grecsanyinov noktürnjei fortepianón új színeket és hangulatokat ígérnek, az orosz romantika és századforduló értékes ritkaságainak felfedezését – historikus nézőpontból.